بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

متخصص پوست و مو در شیراز

متخصص پوست و مو

هر چند اکثر قسمت‌های پوست ضخامتی کمتر از ۶ میلیمتر (¼ اینچ) دارند، اما پوست یک لایه محافظتی قوی است. جزء اصلی سطح پوست یک پروتئین زمخت فیبری است که کراتین نام دارد. این ماده را می‌توان در مو که ایجاد حفاظت و گرما می‌کند و در ناخنها که انتهاهای ظریف انگشتان دست و پا را می‌پوشانند، پیدا کرد. پوست یک سد دفاعی کاملاً مؤثر در برابر میکروارگانیسمها و مواد مضر ایجاد می‌کند، اما این سد بیشترین تأثیر را زمانی دارد که سطح آن دست نخورده باقی بماند. (منبع: ویکی پدیا)

متخصص پوست و مو یا درماتولوژیست، پزشکی است که در زمینه سلامتی پوست، مو و ناخن تخصص دارد.

یک متخصص پوست می تواند بیش از 3000 بیماری را شناسایی و درمان کند. از جمله ی این بیماری ها اگزما، پسوریازیس و سرطان پوست است.

درماتولوژی علمی است که مربوط به تشخیص و درمان بیماری های پوست، مو و ناخن است و شامل موارد زیر می شود:

  • مطالعه، تحقیق و تشخیص موارد طبیعی
  • اختلالات
  • بیماری ها
  • سرطان ها
  • شرایط آرایشی و پیری پوست
  • چربی، مو، ناخن ها
  • مخاط دهان و دستگاه تناسلی

مدیریت آنها توسط تحقیقات مختلف و روش های درمانی، شامل داروهای موضعی و سیستمیک، جراحی زیبایی پوست، ایمونوتراپی، فتوتراپی، لیزر درمانی، رادیوتراپی و فتودینامیک درمانی در محدوده این علم انجام می شود.

پوست اندامی مهم است. اولین خط دفاعی بدن در برابر بیماری محسوب می شود. حتی از سایر قسمت های بدن محافظت می کند، دمای مناسب بدن را تنظیم و پیام هایی از طریق گیرنده های عصبی در مورد احتمال آسیب یا تحریک اندام ها و سطوح بدن به مغز می فرستد.

متخصصان این رشته به تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازند. این رشته دارای فلوشیپ‌های مختلفی از جمله زیبایی پوست و لیزر، کاشت مو و درماتوپاتولوژی (ارزیابی و تفسیر میکروسکپی ضایعات پوستی) است.

  • دکترای پوست: تشخیص، درمان و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد.
  • درماتوپاتولوژی: با استفاده از نمونه‌گیری و بررسی نمونه‌ها با میکروسکوپ به تشخیص بیماری‌های مربوط به پوست، مو و ناخن‌ها می پردازد.
  • جراح پوست: عمل جراحی بیماری‌های پوست، مو و ناخن‌ها را انجام می‌دهد.
  • جراحی زیبایی پوست: به درمان پوست، مو و ناخن‌ها می‌پردازد و بیشتر به ظاهر بیمار و انجام عمل جراحی زیبایی توجه می‌شود.

متخصص پوست و مو در شیراز

پوست با دارا بودن سطح متوسطی حدود ۲ متر مربع (۲٫۵ یارد مربع)، یکی از بزرگ‌ترین اعضا بدن است. پوست یک سد محافظتی بین محیط جهان اطراف با عضلات، اعضای درونی و رگهای خونی و اعصاب بدن تشکیل می‌دهد. مو و ناخنها از پوست منشأ گرفته و یک حفاظت اضافی ایجاد می‌کنند. ظاهر پوست به‌طور گسترده‌ای تغییر می‌کند؛ که این تغییر نه تنها به دلیل عواملی همچون افزایش سن بوده، بلکه، نمایش دهنده نوسانات هیجانی و سلامت عمومی، نیز است. (منبع: ویکی پدیا)

پوست و مو مهمترین بخش در ظاهر و سلامت فرد است. در واقع وجود یک پوست سالم می تواند نشان دهنده درونی سالم از هر فرد بوده و همچنین لایه ای محافظتی برای بدن انسان می باشد.

به همین دلیل است که ما همیشه به پوست و موی خود بیشترین اهمیت را می دهیم و متخصصین زیادی در این زمینه برای راهنمایی به ما فعالیت می کنند. از آنجا که شهر شیراز در زمینه پزشکی در سطح علمی بسیار بالایی قرار دارد، در این زمینه هم بهترین ها را در اختیار متقاضیان خود می گذارد. به همین دلیل وبسایت کارشد لیستی از متخصص پوست و مو در شیراز را برای شما عزیزان تهیه کرده است.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. aad.org