بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

رستوران در شیراز

رستوران

غذاخوری‌ها از دیدگاه نوع مشتریان، بهای خوراک‌ها و کیفیت خدمات ارائه شده، اغلب به دو دسته بخش می‌شوند، دسته نخست، غذاخوری‌های بی‌تکلف و ارزان‌قیمت‌اند که بیشتر مشتریانشان از باشندگان همان محل هستند یا در همان محدوده کار می‌کنند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، میهمانان مقید به رعایت آداب و رسوم ویژه‌ای نیستند و بیشتر با لباس‌های معمولی و غیررسمی در غذاخوری حاضر می‌شوند. دسته دوم غذاخوری‌های گران‌قیمت هستند. در این‌گونه غذاخوری‌ها، بهای خوراک‌ها و خدمات بالاست و بسته به عرف و فرهنگ جوامع گوناگون، میهمانان با پوشاک رسمی یا نیمه‌رسمی حضور می‌یابند. ارایه غذا در رستوران با همکاری همه کارمندان رستوران انجام می‌شود. چینش ادوات غذاخوری، ارایه منو و دریافت سفارش از میهمانان و ارایه غذا به ایشان، تحویل صورت‌حساب، دریافت وجه و در پایان مرتب‌ساختن و پیراستن میز از وظایف کارکنان رستوران است . پخت غذا نیز از وظایف آشپزها به‌شمار می‌آید. غذاخوری خویش‌یار یا سلف سرویس گونه‌ای از غذاخوری است که در آن خود مشتریان از خودشان پذیرایی کرده و به طور مستقیم درگیر می شوند. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از تفریح های ما غذا خوردن بیرون از منزل است. خیلی از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران های گران و ارزان قیمت می روند و ساعتی را در کنار عزیزانشان می گذرانند. غافل از اینکه باید برای انتخاب یک رستوران، به نکته های بسیاری به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه توجه کرد.

وقتی مردم قدم به رستورانی می گذارند، توقع دارند که از غذای خود لذت برده و در عین حال سلامتی شان به خطر نیفتد.

رستوران های خوب، در این زمینه نهایت دقت خود را به کار می برند و غذاهای باکیفیت در اختیار مردم می گذارند. این رستوران ها بالاترین استانداردها را در مورد غذایی که ارائه می دهند در نظر می گیرند.

در ضمن از این استانداردها همیشه استفاده می کنند و هر زمان که قدم به آن رستوران بگذارید، با غذای باکیفیتی روبه رو می شوید. موارد بسیاری به ما کمک می کنند تا یک غذای سالم و بهداشتی را تشخیص دهیم.

این موارد عبارتند از ظاهر غذا (اندازه، شکل، رنگ)، بافت، طعم و بوی آنها . هرگاه غذایی مانده باشد، طراوت خود را از دست داده و طعم خوبی نخواهد داشت. همچنین رستوران هایی که همیشه غذای با کیفیتی به مشتریان خود ارائه می دهند، معروف و شناخته شده هستند. وارد هر شهر و محله ای که شدید، می توانید از افراد آن منطقه سراغ رستوران های خوب را بگیرید.

غذا خوردن در رستوران اشتهای هر کسی را باز میکند اما بسیار مهم است که پرس غذایی که در اختیارتان قرار میگیرد استاندارد باشد و کم و زیاد نباشد!
اگر پرس غذا کم باشد که مشخص است روشی برای سود بیشتر در پیش گرفته اند و اگر هم پرس غذایی بیش از اندازه بود خیلی خوشحال نباشید چون باز هم مورد تایید نیست و شما رسما به پرخوری تشویق شده اید و دفعات بعدی بیشتر و بیشتر می خوردی تا اینکه به فردی چاق به همراه کلی بیماری بدل می شوید.

یک رستوران خوب علاوه بر غذای با کیفیت و خوب می بایست تجهیزات رفاهی عالی هم داشته باشد و همچنین فضای آن طوری باشد که دمای مناسب، بوی مناسب و عاری از سر و صدا باشد.

رستوران در شیراز

در قرون وسطی، در خاورمیانه مکان‌هایی در شهرها و بین راه‌ها قرار داشت که برای مسافران غذا به همراه دسر و نوشیدنی سرو می شد و به کسانی که در ازای غذا پولی نداشتند غذای رایگان داده می شد، بعدها در دوره رنسانس در اروپا، کاروانسراها و میخانه‌ها مکانی برای خوردن غذا بودند. در اسپانیا این مکان‌ها بودگاس خوانده می‌شد که تاپاس یا همان مزه در آن‌ها سرو می‌شد. در انگلستان سوسیس و شیرینی رواج داشت و در فرانسه انواع خورش و سوپ در رستوران‌ها سرو می‌شد. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما هنگام استراحت و حتی در بین شلوغ ترین زمان ها تنها جایی که می توانیم در آن حس خوبی دریافت کنیم رستوران می باشد. شاید مهمترین دلیل آن لذت غذا خوردن باشد که هیچوقت تکراری نمی شود.

تقریبا در تمامی شهرهای بزرگ بخصوص شهرهای توریستی همانند شهر شیراز داشتن رستوران های مدرن و متفاوت بسیار در جذب توریست ها مهم است.

رستوران‌ها جزو اصولی‌ترین نهادها برای هر کشور و فرهنگی در جهان هستند؛ همچنین رستوران مکانی برای لذت بردن از لحظاتی در کنار هم، لذت از فضایی جدید و زیبا در کنار خوردن غذاهایی لذیذ و دلپذیر می باشد. پس حتما این مکان ها باید کاملا اصولی و طبق علایق اکثریت ساخته شود، با توجه به اینکه روزانه شاهد انواع جدیدی از غذاها و دیزاین ها هستیم.

در ایران رستوران ها به چند نوع تقسیم می شوند:

  • سفره خانه
  • طباخی
  • چلو کبابی
  • دیزی سرا
  • چایخانه

همانطور که گفتیم شهرهای بزرگ و توریستی همانند شهر شیراز رستوران هایی در انواع مختلف با به روزترین و متفاوت ترین غذاها را دارند تا بتوانند مشتری های بیشتری را جذب کنند. به دلیل همین تنوع به سختی می توانید برای انتخاب رستوران در شیراز تصمیم بگیرید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. history.com