بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

باتری خودرو در شیراز

باتری خودرو

باتری خودرو گونه‌ای از باتری‌های قابل شارژ هستند که بیشتر از گونه اسید-سرب می‌باشند و جهت استارت زدن، روشنایی و تأمین برق دیگر لوازم الکتریکی خودروها از آن استفاده می‌شود. البته امروزه به دلیل مشکلات باتری‌های نوعِ تَر از جمله خطرات ناشی از اسید باتری، استفاده از نوع خشک این نوع باتری‌ها در حال گسترش است. باتری‌های خودروهای سواری و وانت بارها معمولاً از نوع ۱۲ ولتی و خودروهای سنگین و دیزلی از نوع ۲۴ ولتی هستند. (منبع: ویکی پدیا)

باتری از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درون خودروهاست و اهمیتی آنقدر بالا دارد که میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر مستقیم می گذارد.

وظیفه عمده باتری، تامین انرژی مورد نیاز استارتر است. پس از روشن شدن پیشرانه، آلترنیتور یا دینام، نیروی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات جانبی و رفاهی را تامین می کند.

در اتومبیل های ابتدایی، به دلیل فراگیر نبودن سیستم ها و تجهیزات الکتریکی، باتری ها نیز در این صنعت چندان رایج نبودند.

چراغ های جلو گازسوز بودند، به جای بوق از زنگ استفاده می شد و عمل استارت پیشرانه به شکل دستی و با شفت صورت می پذیرفت.

اما روند استفاده از باتری در خودروها، برای تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز ادوات گوناگون، از حوالی سال ۱۹۲۰ میلادی رشد چشمگیری گرد.

یکی از نکات مهم در انتخاب باتری خودرو توجه به متناسب بودن آن با شرایط آب و هوایی است، زیرا هر نوع باتری برای استفاده در هر شرایط اب و هوایی مناسب نیست.

مثلا در مناطقی با آب و هوای گرمسیری  باید از باتری‌ مناسب هوای گرم که با حرف S مشخص شده استفاده کرد و در آب و هوای سرد و کوهستانی  باید از باتری‌هایی با برچسب N استفاده کنید. همچنین شما باید از مقاومت پوسته ی باتری در هر شرایط آب و هوایی اطمینان کسب کنید، در واقع پوسته باتری باید برای شرایط آب و هوایی مناسب باشد تا موجب انفجار و ترکیدن نشود.

هرچند امروزه پوسته‌های باتری از جنس پلاستیک مخصوصی است که دمای منفی ۵۰ تا مثبت ۱۵۰ درجه را تحمل می‌کنند.

برای ابعاد و اندازه باتری یک استاندارد بین المللی توسط BCI تعریف شده که با اعداد زیر نشان داده می‌شوند:

  • 24
  • 27
  • 58
  • 75 و ...

این شماره‌ها بر اساس مواردی مثل محل قرارگیری باطری، پلاریته ترمینال و ابعاد ظاهری و بدنه باتری تعیین شده‌اند.

باتری ماشین بر اساس طول، عرض و ارتفاع تقسیم بندی می شود که در درون دفترجه راهنما قید شده است که باید به این مورد توجه کنید.

همچنین باید بررسی کنید که قطب‌های مثبت و منفی باتری در سمتی قرار گرفته باشند که با خودروی شما هماهنگ باشد.

اگر از خودروهای ژاپنی و چینی جدید استفاده می‌کنید، تغییرات کلی هم در ابعاد و هم محل قرارگیری قطب‌ها صورت گرفته که حتماً به این مورد دقت کنید.

باتری خودرو در شیراز

برای تشخیص سلامت باتری خودرو در نوع تر آن، می‌توانید سطح الکترولیت یا آب باتری را کنترل کنید. میزان آب باتری موجود در محفظه باتری باید 10 تا 15 میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن باشد، در غیر این صورت نیاز به رسیدگی دارد. نکته مهم دیگر اینکه همیشه به چکه‌های زیر خودرو توجه کنید، زیرا ممکن است این چکه‌ها مربوط به باتری خودروی شما باشد که در این صورت نشان از نشتی باتری خودرو دارد. این قطره‌های اسیدی می‌تواند قطعات خودرو را دچار خوردگی و به آنها آسیب‌های فراوانی وارد کند. نکته مهم دیگر در باتری‌های «تر»،این است که اگر باتری به آب احتیاج دارد حتما به آنقداری گریس بر روی آن بمالید. (منبع: ویکی پدیا)

باتری خودروها به منظور استارت زدن ماشین، تامین برق کلی اتومبیل و ... کاربرد داشته و هیچگونه اتومبیلی بدون داشتن باتری، نمی تواند حرکت و کارایی داشته باشد.

از آنجایی که یک سیستم پیچیده مدارهای الکتریکی در همه خودروها وجود دارد، نیاز است که برق اولیه این سیستم توسط باتری تامین شود.

بدون شک باتری خودرو مهمترین و اصلی ترین قسمت این سیستم الکتریکی به حساب می آید.

باتری های اتومبیل به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • باتری‌های اسیدی: مناسب برای شرایط آب و هوایی گرم و نسبت به نوع دیگر حساس تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.
  • باتری‌های اتمی: حساسیت این نوع باتری ها از باتری های اسیدی کمتر بوده و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار هستند.
  • باتری خودروهای برقی و هیبریدی: این نوع باتری ها که برای خودروهای برقی مورد استفاده قرار می گیرد، منبع انرژی موتور و همچنین پمپ

سوخت‌رسان خودرو می باشد.

عمر باتری های اتومبیل در بهترین حالت معمولا تا 4 سال می باشد ولی این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر رفتار درستی با باتری اتومبیل خود داشته باشید و به نکات مهمی توجه کنید، طول عمر باتری حفظ خواهد شد.

این نکات عبارتند از:

  • باتری را هر از گاهی تمیز کنید.
  • تا جایی که امکان دارد کمتر استارت بزنید.
  • سعی کنید سرما و گرمای شدید به باتری شما نرسد.
  • توجه به خاموش بودن لوازم برقی خودرو در شرایط مختلف.
  • اتومبیل شما نباید بیشتر از حد معمول خاموش باشد.
  • بررسی همیشگی باتری اتومبیل و همچنین امنیت آن.
  • تنظیم موتور و بررسی موتور خودرو نیز در طول عمر باتری تاثیر گذار است.

توجه داشته باشید که با رعایت تمام این موارد نیز ممکن است روزی باتری اتومبیل شما خراب شده و نیاز به خرید باتری جدید داشته باشید. به همین دلیل لازم است به فروشگاه های باتری خودرو مراجعه کنید.

در هنگامی که برای خرید باتری مراجعه می کنید، باتری های اتومبیلی که بیشتر از 6 ماه از تولید آنها گذشته باشد را خریداری نکنید. زیرا باتری اتومبیل بعد از گذشت مدت زمانی اگر از آن استفاده نشود، عمل سولفاته را انجام می دهد و به مرور معیوب خواهد شد.

از آنجایی که در شهرهای بزرگی مثل شیراز تقاضا برای خرید باتری خودرو بیشتر بوده، لازم است در هنگام مراجعه برای خرید باتری خودرو در شیراز و یا هر شهر دیگری به تاریخ تولید آن توجه داشته باشید تا دچار مشکل و اشتباه در خرید نشوید.

وبسایت کارشد لیستی از نمایندگی ها و فروشگاه های باتری خودرو تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست فروشگاه ها قرار دارد، فروشگاه های باتری اتومبیل را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات و محصولات این فروشگاه ها را دارید، میتوانید در این لیست با مراجعه به صفحه هر کدام، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. checkengine.com