بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

گفتار درمانی در شیراز

گفتار درمانی

گفتار درمانی یا پاتولوژی گفتار و زبان یکی از شاخه های توانبخشی می باشد که به آسیب شناسی اختلالات مربوط به گفتار و زبان می پردازد. در واقع گفتار و زبان بخش بسیار مهمی از ارتباط برقرار کردن با دیگران است.

از دیگر رشته های توانبخشی میتوان به فیزیوتراپی، کاردرمانی، ارتوپدی فنی، شنوایی شناسی و بینایی سنجی اشاره نمود.

هدف کلیه افرادی که در حیطه توانبخشی فعالیت می کنند، استفاده از بالاترین توانایی ممکن از فرد توانخواه در جهت بهبود شرایط زندگی شخصی و اجتماعی فرد است. بنابراین گاهی هدف، درمان کامل فرد توانخواه نیست؛ بلکه تلاش برای استفاده از تمامی توانایی های فرد به بهترین شکل ممکن است.

در حقیقت گفتار درمانی با حوزه گسترده‌ای از موضوعات گفتار (تکلم)، زبان، بلع، صوت و ارتباط درگیر می‌شود برخی شامل: (منبع: ویکی پدیا)

  • مشکلات پیداکردن کلمات: می‌تواند تحت تأثیر مشکلات خاص زبان مثل تأخیر زبانی یا تحت تأثیر مشکلات عمومی مثل مشکلات مغزی باشد.
  • مشکلات ارتباط اجتماعی: اینکه افراد چگونه افکار و نظرات خود را منتقل کنند.
  • نقص ساختاری زبان: مشکلات ساخت جمله، که می‌تواند از نظر معنایی یا دستوری دارای ایراد باشد.
  • مشکلات خواندن و نوشتن (سواد): که وابسته به آوانگاری (ارتباط حروف و صداها) معنایی (ارتباط کلمات و معانی)ها یا فهمیدن معنا و مفهوم متن‌ها
  • مشکلات صوت: صداهای گوش خراش و صداهای خیلی نازکی یا اختلالات صوتی که روی ارتباط اجتماعی فرد تأثیر بگذارد.
  • مشکلات ادراکی (مثل ترجمه حافظه عملکرد اجرایی): در حوزه ای که روی ارتباط فرد تأثیرگذار باشد.

گفتار درمانی در شیراز

همانطور که گفته شد زمانی به گفتار درمان مراجعه می کنیم که متوجه می شویم کودک ما در بیان افکار و منظور خود دچار مشکل شده است. پس ابتدا باید بدانیم این مشکلات به چه صورت هستند تا بتوانیم با آگاهی به گفتار درمانی مراجعه کنیم:

  • تاخیر در گفتار و زبان: دلایلی وجود دارد که باعث می شود کودک دیرتر از زمان معمول زبان به سخن بگشاید که شامل عدم آموزش درست، ناشنوایی، فقر محیطی، اوتیسم، عقب ماندگی و ... می شود.
  • اختلالاتی با ریشه روانی: زمانی که کودک صوت ها، سیلاب ها و کلمه ها را با تردید و مکث های بلند بیان می کند، نشانه لکنت می باشد که به طور معمول از 18 ماهگی تا 9 سالگی خود را نشان می دهد. نوعی دیگر از این اختلال وجود دارد به نام بریده گویی که کودک در حین حرف زدن قسمت هایی از جمله را حذف می کند.
  • اختلالات تولیدی: این نوع اختلال به این صورت است که کودک جای واژه ها را عوض می کند و کلمات را بدرستی ادا نمی کند.
  • اختلالات زبانی: معمولا به دلیل آسیب به مناطق مختلف نیمکره چپ مغزی بوجود می آید.
  • اختلالات در صدا و مشکلات صوتی: ممکن است کیفیت و بلندی صدا متناسب با سن و جنس شخص نباشد که در این زمینه باید تارهای صوتی او تحت درمان گیرد.

همچنین موارد دیگری می تواند شما را راهنمایی کند تا چه زمانی به گفتار درمانی مراجعه کنید:

  • اختلال در بلع داشته باشند.
  • در درک کلام مشکل داشته باشند.
  • افراد متوجه سخنان کودک شما نشوند.
  • در هنگام برقراری ارتباط و یادگیری زبان دچار مشکل باشد.

علاوه بر این موارد گفته شده که به کودکان مرتبط است. این را باید بدانیم که در بسیاری از مواقع مراجعین بزرگسالان هستند که معمولا مشکلاتشان نشات گرفته از دوران کودکی آنها می باشد.

به همین دلیل مراجعه به گفتار درمانی بسیار ضروری می باشد زیرا این افراد بیش از کودکان در مواجهه با اجتماع هستند و برای کار و ازدواج نیاز دارند که هر چه سریعتر این مشکل را از بین ببرند تا اعتماد به نفس خود را بدست آورند.

حال شما می توانید با دیدن این مشکلات در کودکتان و یا در خود، به گفتار درمانی مراجعه کرده و شرایط را بهتر کنید. همشهریان عزیز هم با دیدن هر کدام از این مشکلات می توانند به گفتار درمانی در شیراز که وبسایت کارشد آمده است مراجعه کنند.

منابع:

کلاس نقاشی کودکان در شیراز

کلاس نقاشی کودکان

هنگامی که کودکان شروع به کشف استعدادها و توانمندی هایشان می کنند، یکی از حوزه هایی که ممکن است در آن احساس برتری کنند، نقاشی است.

در این مسیر، شما هم می توانید به زوایای پنهان بیشتری از وجود دلبندتان واقف شوید. نقاشی کردن، رفتاری است که مزایا و فواید بسیاری بر روح و جسم کودکتان خواهد داشت و همزمان، مهارت های ذهنی و جسمی اش را به تکامل خواهند رساند. نقاشی کمک می کند تا ذهن کودک باز شود و بتواند احساسات خود را به راحتی بروز دهد.

برای یادگیری نقاشی بهتر است از پایان 4 سالگی کودک خود را به کلاس بفرستید، اما در بعضی از مواقع ممکن است این سن برای بعضی از افراد متفاوت باشد. بعضی کودکان امکان ماندن در یک جای مشخص تحت عنوان کلاس به مدت نسبتا طولانی را ندارند یا اینکه هنوز از لحاظ ذهنی آمادگی کافی برای اموزش و یادگیری را ندارند یا بعضی‌ها در 3 سالگی امکان آموزش درونشان شکل گرفته است باید توجه داشت آموزش نقاشی به کودکان باید به روش غیرمستقیم باشد.

یک مربی باید از موسیقی، تاتر، بازی، ‌قصه،‌ شعر و ... استفاده کند و فضایی به وجود آورد تا هنرجوی خردسال خود را با زبان تصویری آشنا سازد. نقاشی یک زبان بین‌المللی است. زبانی برای گفتن ناگفته‌های خود.

کلاس نقاشی کودکان در شیراز

یکی از بهترین راه ها برای پرورش استعداد کودکان و ایجاد انگیزه های بیشتر در آنان شرکت در کلاس های نقاشی است. نقاشی می تواند موارد زیر را در کودکان پرورش دهد:

  • کمک به سلامت روح و روان
  • کمک به سلامت ذهن و آرامش ذهن
  • بروز دادن احساسات فردی و نشان دادن آن با نقاشی
  • به کار انداختن نیم کره های مغز توسط هنر نقاشی
  • پیاده سازی و به تصویر کشیدن ایده ها و طرح های ذهنی کودکان و کمک به بیان احساسات

امروزه افراد بسیاری کودکان خود را برای پرورش استعدادشان در کلاس نقاشی ثبت نام می کنند پس اگر در شیراز زندگی می کنید و می خواهید استعداد کودکتان در این زمینه پرورش یابد، می توانید او را در کلاس نقاشی کودکان در شیراز ثبت نام کنید.

 

منابع:

    آموزشگاه شیرینی پزی در شیراز

    آموزشگاه شیرینی پزی

    شیرینی به خوراکی اطلاق می شود که اصلی ترین ماده اولیه آن را شکر یا سایر قند های مصنوعی تشکیل دهد و در تعریف به قدری گسترده است که می تواند انواع شکلات را نیز در بر بگیرد. شیرینی جان همیشه چه از لحاظ یادگیری برای درست کردن و چه از لحاظ علاقه به خوردن، بسیار پر طرفدار بوده و هست. دیگر مواد اصلی اغلب شیرینی ها علاوه بر شیرین کننده های مصنوعی، آرد و تخم مرغ است. شیرینی تعاریف مختلفی دارد و می توان بر اساس ساختار و مواد تشکیل دهنده دسته بندی های متفاوتی برای شیرینی ترتیب داد.

    تعدادی از نکاتی که در آموزشگاه های شیرینی پزی بصورت حضوری آموزش داده می شود و شما را به یک شیرینی پز حرفه ای تبدیل می کند:

    • برای به دست آوردن نتیجه مطلوب پیش از هر چیز مواد مورد نیاز در طبخ کیک یا شیرینی را دقیقاً اندازه گیری کرده و آماده کنید. همچنین به اندازه قالب های ذکر شده در دستور پخت کیک نیز توجه کنید.
    • حتماً فر را مدتی قبل از قرار دادن قالب محتوی مایه کیک در آن روشن کنید و بگذارید خوب گرم شود. در غیر این صورت کیک شما به اندازه کافی پف نمی کند و به اصطلاح خمیر می شود. همچنین به خاطر داشته باشید زمان طبخ داده شده در دستورهای طبخ کیک و شیرینی برای فر گرم شده ذکر شده اند.
    • اغلب برای جلوگیری از چسبیدن کیک در قالب داخل آن را چرب می کنیم و یا کمی آرد در آن می پاشیم. اما بهترین راه برای این منظور استفاده از کاغذ روغنی است. یک قطعه از این کاغذها را به اندازه قالب مورد نظر ببرید و در کف قالب قرار دهید سپس سطح روی کاغذ و دیواره های قالب را کمی چرب کنید. پس از پخت کیک ابتدا دیواره ها را با استفاده از یک کارد از کیک جدا کنید و سپس کیک را برگردانید تا به راحتی از قالب خارج شود. حالا می توانید کاغذ روغنی را از زیر کیک جدا کنید.
    • اینکه کیک پس از پخت بخار نکرده و خمیر نشود آن را پس از خارج کردن از قالب بر روی یک شبکه سیمی سرد کنید تا از همه طرف در معرض هوا بوده و سرد شود.
    • هنگامی که سفیده تخم مرغ را برای سفت و سفید شدن هم می زنید تمیزی ظرف و همزن و عاری بودن آنها از چربی بسیار مهم است، زیرا چنانچه این وسایل به کمترین میزان چربی آلوده باشند سفیده تخم مرغ خوب کف نمی کند. برای اطمینان می توانید یک برش لیمو ترش را در سطح داخلی ظرف بکشید تا چربی های احتمالی را از بین ببرد.

    این ها فقط تعدادی از نکات مهم هستند که که شما بصورت حرفه ای در آموزشگاه های آشپزی آموزش می بینید.

    آموزشگاه شیرینی پزی در شیراز

    همانطور که می دانید مصرف شیرینی و شکلات بیش از پیش افزایش یافته و علت آن ظهور متدهایی است که می تواند شیرینی و شکلات را در هر رنگ و اندازه ای به شما ارائه کند و شما را به خرید بیشتر علاقه مند کند. امروزه استفاده از متدهایی که می تواند ظاهری جذاب به شیرینی ها و کیک ها بدهد بسیار میزان فروش انها و تمایل به یادگیری را در افراد بالاتر برده است.

    شیرینی و شیرینی پزی در ایران یکی از هنرهای قدیمی است که در جاهای زیادی از ایران به چشم می خورد مانند شهر شیراز که خوشمزه ترین کلوچه و مسقطی ها، نان یوخه، حلوا و رنگینک های ایران را دارد. و تمامی این شیرینی های خوشمزه در آموزشگاه شیرینی پزی در شیراز آموزش داده می شود. علاوه بر این ها شما می توانید در این آموزشگاه ها انواع شیرینی های جدید را آموزش ببینید.

    اما قطعا وجود متدهای جدید و متنوع، امروزه بیشتر افراد را علاقه مند به حضور در کلاس های شیرینی پزی می کند. همچنین با توجه به ذائقه های متفاوت و تمایل مردم به امتحان کردن مزه های جدید آموزش شیرینی پزی رواج زیادی پیدا کرده است.

    منابع: