بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

چرخ خیاطی در شیراز

چرخ خیاطی

چرخ خیاطی یا ماشین خیاطی، در فارسی تاجیکی: ماشین دوزندگی، یک نوع ماشین است که برای دوختن پارچه، چرم، و غیره بکار می‌رود. چرخ خیاطی در دوره انقلاب صنعتی جهت کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به امر تولید اختراع شد. با اختراع چرخ خیاطی از حدود سال ۱۸۷۰ تا به امروز، تغییرات بسیار زیادی در صنعت دوخت و تهیه لباس انجام شد. (منبع: ویکی پدیا)

چرخ خیاطی وسیله ای است که به منظور دوخت انواع پارچه، چرم و مواد دیگر اختراع شده است. از زمان ابداع اولین چرخ خیاطی تا به امروز پیشرفت های زیادی در این صنعت رخ داده است.

در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای یک چرخ خیاطی وجود دارد و در واقع می توان گفت در حال حاضر افراد بسیاری اقدام به خرید چرخ خیاطی می کنند.
اولین چرخ خیاطی ها مکانیکی بودند و با استفاده از نیروی دست کار می کردند. این نوع چرخ خیاطی به مانند دوخت دستی بود با این تفاوت که سرعت آن بیشتر و کیفیت دوخت آن بهتر از دوخت به صورت دستی بود.

قیمت چرخ خیاطی بسته به نوع چرخ خیاطی کاملا متفاوت است. و افراد بسیاری در حال حاضر اقدام به فروش چرخ خیاطی کرده اند و آن را به عنوان یک کسب و کار برای خود انتخاب نموده اند.

با گذشت زمان چرخ خیاطی هایی اختراع شد که با استفاده از نیروی الکتریکی فعالیت می کردند. این نوع چرخ خیاطی به سرعت جایگزین انواع مکانیکی شدند زیرا سرعت و کیفیت دوخت آنها به مراتب از چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر و بهتر بود.

چرخ خیاطی الکتریکی تا به امروز در بازار عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد.

اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی انواع جدید چرخ خیاطی تولید و در بازار ارائه می شوند که چرخ خیاطی کامپیوتری نام دارند.

این نوع چرخ خیاطی قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت الگو های مختلف را به صورت آنلاین دارد. برخی از انواع چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت گلدوزی را نیز دارا هستند.

علاوه بر چرخ خیاطی خانگی، نوع صنعتی چرخ خیاطی نیز در بازار وجود دارد. چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت تخصص یافته اند.
برخی از انواع این چرخ خیاطی عبارتند از چرخ خیاطی سردوز ، چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی میان دوز، سرکیسه دوزی و غیره.

چرخ خیاطی صنعتی در مقایسه با چرخ خیاطی خانگی بزرگتر، قدرتمند تر و تخصصی تر است.

چرخ‌های خیاطی بر اساس کاربرد به دو دسته صنعتی و خانگی طبقه‌بندی می‌شوند. چرخ خیاطی صنعتی از انواع چرخ‌هایی است که تخصصی هستند و هر دستگاه چرخ خیاطی مخصوص یک کار است.

مثلا برخی از چرخ‌های صنعتی فقط راسته‌دوزی می‌کنند و برخی دیگر فقط زیگزاگ می‌زنند. از طرفی، چرخ‌های خانگی برای استفاده خانگی است و به تجهیزات و دوخت‌های مختلفی مجهز است اما برای دوخت و دوز در حجم کم مناسب‌اند.

چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباس‌شان را خودشان سر و سامان دهند.

اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولا در محیط کارگاهی از آنها استفاده می‌شود.

چرخ خیاطی در شیراز

اولین چرخ خیاطی ساخته شخصی به نام تامیس سنت انگلیسی است. وی ماشینی در سال ۱۷۹۰ به ثبت رسانید که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیره‌ای بود. البته هدف از ساخت این ماشین بیشتر دوختن چیزهای چرمی بود. اما هرگز این وسیله مورد استفاده قرار نگرفت و مخترع این اثر از اختراع خود سودی نبرد. تا اینکه در سال ۱۸۳۰ یک خیاط فرانسوی فقیر که بارتلمی تیمونیه نام داشت موفق شد با ذوق و ابتکار خلاقانه خود چرخ خیاطی را بسازد که بسیار شبیه چرخهای خیاطی امروزی بود. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از هنرهایی که امروزه بسیار طرفدار دارد؛ هنر خیاطی است. به دلیل همین استقبال هم آموزشگاه های خیاطی بسیاری تاسیس شده است که مردم می توانند برای آموزش حرفه ای در آنها نام نویسی کنند.

برای یادگیری این هنر شما حتما به چرخ خیاطی نیاز دارید تا بتوانید تمرین کنید و در آینده در این زمینه کار کنید. چرخ خیاطی وسیله ای است که خرید درست آن بر روی کار خیاط کاملا تاثیرگذار است.

چرخ خیاطی از اجزای زیر تشکیل شده‌است: (منبع: ویکی پدیا)

  • ماسوره: قرقره کوچکی است که در بخش زیرین چرخ خیاطی قرار دارد.
  • ماکو: وسیله‌ای در ماشین بافندگی است که ماسوره بر روی آن قرار می‌گیرد؛ میله‌ای در چرخ خیاطی که قرقره بر روی آن قرار می‌گیرد.
  • پدال: در بیشتر چرخ خیاطی‌ها جهت چرخاندن چرخ خیاطی به کمک نیروی برقی که به دینام وارد می‌شود چرخ را به حرکت در میاورد.

شما همشهریان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه های چرخ خیاطی در شیراز و در نظر گرفتن نیازتان، یکی از بهترین چرخ خیاطی ها را برای خود خریداری کنید.

اما لازم است برای خرید چرخ خیاطی مناسب به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا بودجه و هزینه ای که می خواهید برای خرید چرخ خیاطی در نظر بگیرید را مشخص کنید.
  • وزن چرخ خیاطی بسیار مهم است و اگر بخواهید برای مصرف خانگی از آن استفاده کنید، بهتر است از چرخ خیاطی های سبک و با وزن متناسب استفاده نمایید.
  • چرخ خیاطی ها، تنوع دوخت دارند که در این زمینه شما باید طبق هدفتان از خرید چرخ خیاطی اقدام نمایید. اگر خیاطی را به طور حرفه ای آموزش دیده باشید، مطمئنا به خوبی می دانید که تنوع دوخت یکی از مهمترین ارکان خرید آن است.
  • ماکو چرخ خیاطی یکی از مهمترین قسمت های آن بوده و بهتر است در هنگام خرید چرخ خیاطی حتما به محل قرار گیری آن توجه نمایید.
  • اگر می خواهید به صورت حرفه ای خیاطی را انجام دهید، از چرخ خیاطی هایی استفاده کنید که از تمام برنامه های دوخت پشتیبانی کند.
  • معمولا چرخ خیاطی هایی که سرعت خوبی دارند مورد استقبال همگان قرار می گیرند، پس سرعت چرخ خیاطی را حتما جویا شوید.
  • یکی از مواردی که در خرید شما تاثیر گذار خواهد بود، گارانتی و ضمانت آن است. داشتن ضمانت برای چرخ خیاطی بسیار مهم می باشد.

اگر برای خرید می خواهید به فروشگاه چرخ خیاطی در شیراز و یا هر شهر دیگری مراجعه کنید، نکات بالا به شما کمک می کند بهترین خرید را داشته باشید.

شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست فروشگاه ها در وبسایت کارشد قرار دارد، فروشگاه های چرخ خیاطی را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. britannica.com

فروشگاه های رنگ در شیراز

فروشگاه های رنگ

از رنگ برای محافظت از خوردگی، نگهداری، دکوراسیون یا جهت اضافه کردن هرگونه قابلیت بر روی یک سطح که توسط رنگدانه پوشانده می‌گردد، استفاده می‌شود. مثال‌هایی از محافظت عبارتند از: پوشاندن سطح فلزات برای کند کردن خوردگی، یا رنگ کردن خانه جهت محافظت از آن در برابر عناصر خارجی (آب، خاک و…). مثالی از دکوراسیون داخلی، رنگ کردن اتاقی برای آماده‌سازی آن، جهت جشن می‌باشد. استفاده‌های دیگری که از رنگ می‌شود، شامل برگرداندن رنگی خاص از روی سطح یا استفاده بر روی سطوح علیه حرارت یا موازات با استفاده حرارتی از آن سطح در کاربردهای مختلف است. مثال کاربردی دیگری در این زمینه، برای تشخیص دادن علایم صنعتی یا هشدارها، یا علامت‌گذاری لوله‌ها در صنعت یا در زمینه کاربردهای نظامی می‌باشد. رنگ را برای هر جسمی می‌توان استفاده کرد، برای مثال در هنر، پوشش‌های صنعتی، علایم جاده‌ای یا در لنگرگاه‌ها جهت جلوگیری از خوردگی توسط آبها. (منبع: ویکی پدیا)

فروشگاه های رنگ زیرمجموعه اتحادیه صنف رنگ‌فروشان است. در این اتحادیه برای رسته‌های شغلی زیر جواز کسب صادر می‌شود:

  • بسته بندی و فروش الکل صنعتی
  • فروشندگی مواد اولیه رنگ
  • رنگ فروش
  • دفتر فروش رنگ به صورت عمده

با توجه به این که رنگها نقش تعیین کننده ای در انتقال مفاهیم ایفا می کنند، بنابراین در فروشگاه ها و مراکز خرید، استفاده از رنگ های مناسب در طراحی دکوراسیون میتواند توجه مشتریان را بیش از پیش جلب نماید.

از این رو در این فضاها به تضاد رنگی شدیدی نیاز است و به همین خاطر در طراحی آنها باید طیف گسترده ای از رنگ ها در نظر گرفته شود. رنگ ها، در مکان های مختلف و کسب و کارهای مختلف، هر یک دارای معانی خاص خود هستند.

یک رنگ، ممکن است برای یک فروشگاه، بسیار پرمعنا و تأثیرگذار به حساب آید، اما برای فروشگاهی دیگر، فاقد این ارزش معنایی باشد.

بنابراین نکته مهم در استفاده از رنگها برای دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، آشنایی با روانشناسی رنگ هاست.

در مجموع، استفاده از رنگ های نافذ در مراکز خرید، فروشگاه ها و نمایشگاه ها بسیار تأثیرگذار است و معمولاً رنگ های قرمز، نارنجی و زرد، طبیعتی محرکتر و مهیج تر نسبت به رنگ آبی، سبز و بنفش ایجاد میکنند.

هنگامی که رنگهای قرمز، زرد و آبی به نسبتهای برابر با هم به کار میروند، قرمز دارای بیشترین نفود است و پیش رونده خواهد بود، در صورتی که زرد و آبی پس رونده هستند و به نسبت نفوذ زرد از آبی بیشتر است.

برای موفقیت بیشتر سعی کنید معنای رنگ‌ها و زبان آن‌ها را در فرهنگ‌های مختلف بشناسید؛ برای مثال رنگ قرمز در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ شور‌ و‌ هیجان، جسارت و قدرت و در مجموع رنگ محبوب جوان‌ترها است؛ شاید به همین دلیل قرمز، رنگ محبوب اکثر صاحبان رستوران‌های فست‌فودی است چرا که ضربان قلب را بالا برده، مشتری را هیجان‌زده و در تصمیم‌گیری و خوردن عجول می‌کند و البته باعث افزایش اشتها هم می‌شود.

این در حالی است که رنگ قرمز در کنار رنگ‌های نارنجی، مشکی و آبی از نظر روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی، رنگ محبوب کسانی است که ناگهانی خرید می‌کنند.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که رنگ قرمز برای بازاریابی برندهایی که معمولا برای اجناس‌شان تخفیف در نظر می‌گیرند و هر چند وقت یک‌ بار انبارها را برای جنس‌های جدید خالی می‌کنند هم مناسب باشد؛ چون به این ترتیب مشتری را برای خرید بیشتر به خاطر تخفیف ترغیب می‌کنند.

فروشگاه های رنگ در شیراز

رَنگ عدم برابری شدت نور دریافتی در سه نوع سلول دریافت‌کننده نور رنگی قرمز، سبز و آبی در چشم باعث به وجود آمدن مفهوم رنگ در مغز می‌شود. اگر یک یا چند ناحیه از طول موجهای نور مرئی توسط ماده جذب یا عبور داده شود ماده رنگی خوانده می‌شود. رنگ به هر مایع، شبهه مایع یا هر ترکیب صمغ مانندی که موقع اعمال شدن، لایه نازکی را جهت پوشاندن جسمی جامد ایجاد کند، گویند. (منبع: ویکی پدیا)

رنگ ها نور خاصی به زندگی می بخشند، ما به راحتی با دیدن رنگی شاد و با دیدن رنگی دیگر ممکن است غمگین شویم. اما مهم است که این رنگ ها را در کجا و به چه صورت استفاده می کنیم، زیرا این موضوع در دید ما تاثیرات بسزایی دارد.

شهر شیراز با توجه به بزرگی و جمعیتی که دارد، باید بتواند در تمامی زمینه ها نیازهای جمعیت خود را برطرف کند. به همین دلیل در این زمینه هم قطعا بهترین ها را در اختیار شما قرار خواهد داد. حال وبسایت کارشد قصد دارد تا شما را بیشتر با فروشگاه های رنگ در شیراز آشنا کند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. caltechletters.org

داروخانه های شیراز

داروخانه ها

داروخانه، دواخانه، یا دِراگ اِستور (به انگلیسی: Drugstore) یک فروشگاه خرده‌فروشی است که دارو، محصولات بهداشتی و آرایشی، و تجهیزات پزشکی ساده و جانبی به فروش می‌رساند. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند.(منبع: ویکی پدیا)

نتایج بررسی های انستیتو ایمنی داروی آمریکا نشان داده از هر سه بیمار، دو نفر همراه نسخه ای که پزشک در آن دارو تجویز کرده از مطب خارج می شوند.

دکتر استوارت فیلدمن، داروساز و صاحب داروخانه می گوید:" بسیاری از مردم معتقدند مصرف دارو بهترین راه حل برای درمان بیماری ها است، اما به روش های بهتر درمان توجه نمی کنند."

بر اساس قوانین آمریکا، داروسازها موظف اند به بیماران مشاوره و به سوالات آنها پاسخ دهند. اگر داروسازتان مشغول کار بود و به سوالات تان پاسخ نداد به داروخانه دیگری مراجعه کنید.

بسیاری از داروخانه ها به زنجیره ای از داروخانه ها تعلق دارند.

داروخانه ها، داروسازان و سایر افرادی که در زمینه دارو و استفاده از آن آموزش دیده اند را استخدام می کنند.

افرادی که در داروخانه کار می کنند می توانند در یافتن داروهای مناسب و سایر اجناسی که مورد نیاز ما است به ما کمک کنند.

آنها می توانند راهنمایی های خوبی راجع به معالجه بیماری های جزئی و داروهای پیشگیری کننده ارائه دهند.

در یک داروخانه می توان موارد زیر را تهیه کرد:

  • انواع داروها
  • ویتامین ها
  • کرم های مختلف
  • وسایل ضد بارداری
  • تست های بارداری
  • داروها و وسایل گوناگون برای معالجه بریدگی ها، جراحات و زخم ها
  • لوازم بهداشتی و آرایشی

امروزه، به ماهیت حقیقی بهداشت و سلامت توجه زیادی می شود. ما دانش و اطلاعات زیادی راجع به رابطه بین آنچه می خوریم، شیوه زندگی و سلامت داریم.

همچنین مجموعه گسترده ای از داروها و معالجات وجود دارد که می توانند یا بیماری ها را مداوا کنند و یا تحمل آنها را آسان تر کنند.

همواره داروهای جدیدی ساخته می شود و اغلب بیماری هایی که قبلاً هیچ درمانی برای آنها وجود نداشت امروزه قابل درمان هستند. یک نمونه از این بیماری ها سرطان است.

داروخانه های شیراز

قطعا هر کسی تا بحال چندین بار به داروخانه مراجعه کرده است و می داند چه چیزهایی را می تواند از آنجا تهیه کند. در واقع داروخانه یک فروشگاه خرده فروشی می باشد که شما میتوانید دارو، وسایل آرایشی و بهداشتی و همچنین تجهیزات پزشکی کوچک را از آنجا خریداری کنید. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما تا به حال یک بار به داروخانه مراجعه کرده ایم، زیرا علاوه بر دارو می توانیم بسیاری از نیازهای آرایشی و بهداشتی خود را در آن تهیه کنیم. در واقع حتی خرید لوزام آرایشی و بهداشتی بهتر است که از داروخانه انجام شود زیرا تمام موازین بهداشتی در آنها رعایت شده و اطمینان بیشتری از سالم بودن و معتبر بودن آن خواهید داشت.

شهر شیراز با توجه به آنکه شهری بزرگ و پرجمعیت است، انتظار می رود که داروخانه های زیادی را در خود جای داده باشد.

داروخانه ها زیر نظر یک دکتر داروساز فعالیت می کنند تا بتواند داروها را بسازد و همچنین به بیماران مشاوره لازم را دهد. همچنین در صورت وجود داروهایی حساس و خطرناک حتما نسخه پزشک را از مراجعه کننده دریافت کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید چرا نماد داروخانه مار است؟

داستان هایی در این باره وجود دارد اما یکی از آنها که بسیار مورد توجه است، این است که مار بود که شهر رُم را از بیماری طاعون نجات داد و به پاس این کار او در سر راهش جام شرابی نهادند تا از آن بنوشد و از آن پس مار نماد بهداشت و نماد داروخانه‌ها شد.

همچنین گفته می شود که ایرانیان باستان مار را نشانه سلامتی و جام را نشانه دوستی می دانستند و در محافل خود شربت در جام می ریختند و به نشانه سلامتی می نوشیدند.

شهر شیراز هم که در کادر درمان بسیار پر قدرت می باشد، قطعا داروخانه های زیادی دارد که با مراجعه به آنها می توانید نیازهای دارویی و بهداشتی خود را برطرف کنید. در واقع داروخانه های شیراز تمامی داروهای مورد نیاز و لازم را برای بیماران خود دارند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. drugstoremuseum.com