بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

مراکز ماساژ در شیراز

مراکز ماساژ

ماساژ (به فرانسوی: Massage) به دستکاری لایه‌های سطحی و عمیق عضلانی و بافت همبند با استفاده از تکنیک‌های مختلف، به منظور افزایش عملکرد، کمک در روند درمان، و ترویج آرامش و آسایش است. ماساژ شامل فشار ثابت یا در حال حرکت یا لرزش، و کمک به حرکات مکانیکی بدن است که می‌تواند با دست، انگشتان، آرنج، زانو، ساعد، و پاها انجام می‌شود. بافت هدف ماساژ شامل عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، فاسیا، پوست،

مفاصل، یا سایر بافت همبند، و همچنین رگ‌های لنفاوی، یا اندام‌های دستگاه گوارش است. (منبع: ویکی پدیا)

ماساژ فقط فشردن عضلات نیست بلکه تحریک نقاط مخصوصی از خطوط اصلی انرژی بدن می باشد که با فشردن این نقاط گره های موجود که سدّ راه جریان انرژی حیاتی بدن شده اند برطرف شده و به حرکت روان انرژی در خطوط اصلی بدن کمک می شود که از مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش درد های موضعی و استرس های روزانه
  • کاهش خطر ابتلا به واریس
  • کمک به درمان سیاتیک و کمر درد
  • کمک به تناسب اندام و حذف چربی های اضافی
  • رفع گرفتگی های عضلانی
  • خون رسانی بهتر به ارگان های بدن

هدف اصلی ماساژ درمانی، کمک به بهبود بدن جهت افزایش سلامتی و آرامش است. این به معنای متعادل سازی نیازهای روانی، عاطفی و فیزیکی افراد است.

اغلب انواع تکنیک ها و سبک های ماساژ بر اساس مهارت درمانگر، دامنه تمرین و هدف اصلی جلسه ماساژ تعیین می‌شود.

اقدامات ماساژ ممکن است شامل: ماساژ آرام، ماساژ بالینی، درمانی (شفابخشی)، بازیابی حرکتی و فعالیت های مرتبط با انرژی باشد.

تکنیک ها ممکن است شامل: ماساژ سوئدی (کشیدن دست به صورت طولانی بر روی کمر و دیگر نواحی بدن)، Kneading (حرکت‌های عمیق دایره‌ای شکل)، لرزش (ویبره)، ماساژ ضربه‌ای، ماساژ بافت‌ عمیق (Deep Tissue Massage)، ماساژ Myofascial release، ماساژ درمانی عصبی – عضلانی و ماساژ Trigger Point (نقطه ماشه‎ای) باشد.

مطالعات متعدد نشان داده است که چطور ماساژ باعث زندگی سالم و طولانی برای انسان‌ها و در واقع تمام موجودات زنده می‌شود.

ماساژ برای تحریک سیستم عصبی و آزاد کردن اندورفین‌ها (هورمون‌های احساس خوب) به منظور کاهش فشار و افزایش آرامش، روشی بسیار ایده‌آل است.

پس برای اینکه شما هم از مزایای ماساژ بهره مند شوید، کافیست به مراکز ماساژ مراجعه کنید و ماساژ بگیرید.

ماساژ، دستکاری سیستماتیک بافت نرم با هدف عادی سازی آنها است. ماساژ در واقع ناشی از احساس انسان به لمس شدن است.

در ابتدایی‌ترین شکل خود می‌توان به در آغوش گرفتن و یا دست دادن با یکدیگر اشاره کرد. در بیانی دیگر، ماساژ کامل‌ترین شکل ارتباط حسی از طریق لمس کردن است.

مراکز ماساژ در شیراز

ماساژ یا مشت و مال دادن بدن از زمان های خیلی قبل بوجود آمده است که امروزه متخصص این حرفه چینی ها می باشند. بهترین روش برای درمان خستگی و درمان بعضی از بیماری ها بدون شک ماساژ است.

در ایران این عمل دلک به معنای اخصّ آن نامیده می‌شد. ابتدا در دربار شاهان و سپس در حمام‌های شهر دست کم از دوران پسا اسلامی بدین سو رواج داشته است. این کار به وسیله روغن‌های گیاهی و خوشبو، به دور از سرما انجام می‌گرفت. مَثَل مشهور "شیربی یا و دم و اشکم که دید" مولانا در دفتر اول مثنوی و نیز داستان توبه نصوح هر دو با مراجعه به دلاک آغاز شده‌است. در منابع اسلامی برای هر روغنی خواصی قید شده و توصیه‌هایی درباره ماساژ با آن‌ها صورت گرفته است. (منبع: ویکی پدیا)

ماساژ یکی از زیر شاخه های طب سنتی می باشد و درمان بسیاری از بیماری ها نیز بواسطه آن انجام می شود. از آنجایی که مردم شهر شیراز علاقه بسیاری به درمان های سنتی دارند و شهری توریستی به حساب می آید، مراکز ماساژ بسیاری در این شهر مشغول به فعالیت می باشند.

به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان را بیشتر با مراکز ماساژ در شیراز آشنا نماید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. healthline.com

دارالترجمه های رسمی در شیراز

دارالترجمه های رسمی

دارالترجمه های رسمی بر دو نوع هستند. برخی کارهای رسمی و برخی کارهای غیررسمی را انجام می‌دهند. کارهای رسمی یعنی ترجمه اسناد و متونی که ترجمه آنها منوط به تاییدیه مترجم رسمی و پس از آن دادگستری و وزارت امور خارجه (در ایران) است. این دارالترجمه‌ها به لحاظ فنی، باید به اداره فنی دادگستری پاسخگو باشند و این مرجع، نهاد رسیدگی کننده به شکایات ارباب رجوع می‌باشد. (منبع: ویکی پدیا)

زبان یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی بشر است. امروزه با توجه به گسترده شدن نیازهای انسانی و برقراری روابط با گوشه و کنار دنیا، برای اهداف مختلفی به ترجمه که پلی ارتباطی میان دو زبان مختلف است، نیاز پیدا می‌کنیم.

گاهی نیاز به ترجمه برای ارائه اسناد و مدارک تایید شده است و گاهی صرفا به خاطر استفاده از منابع علمی و آموزشی مختلف یا با اهداف تجاری و برقراری ارتباط.

دارالترجمه یا دفتر ترجمه رسمی در واقع سازمان یا موسسه‌ای است که وظیفه‌ی ترجمه متون و اسناد از زبانی به زبان دیگر را بر عهده دارد.

دارالترجمه‌ها با توجه به نوع فعالیتی که دارند و خدماتی که ارائه می‌کنند به دو دسته دارالترجمه رسمی و دارالترجمه غیررسمی تقسیم می‌شوند. هر کدام از آنها وظایف خاصی دارند که برای مراجعه به آنها، باید از این وظایف اطلاع کافی پیدا کنید تا متحمل پرداخت هزینه‌های غیرضروری نشوید.

البته غیررسمی بودن دفتر ترجمه به معنای ناکارآمد بودن یا کیفیت پایین آن نیست. بلکه نوع فعالیتی که در آن انجام می‌شود با دفاتر ترجمه رسمی تفاوت دارد.

فعالیت دارالترجمه‌ ها در سال‌های اخیر در کشور به‌شدت کاهش‌ یافته و کمتر کسی از آنان سراغ می‌گیرد و نتیجه آن پایین آمدن کیفیت ترجمه‌ها، کاهش کیفیت مطالعات حوزه ترجمه و حتی ضعف آموزش و مخصوصاً آموزش زبان انگلیسی شده است.

در آخرین مصوبه اداره امور مترجمان رسمی و با همکاری فرهنگستان فارسی نام دارالترجمه از واژگان رسمی کشور حذف شد و به‌جای آن «دفتر ترجمه رسمی» وارد شده و دارالترجمه‌ها را بر اساس شماره می‌شناسند.

دارالترجمه یا دفتر ترجمه رسمی به موسسه‌ای که کار عمده آنها تبدیل زبان مبدا (مثلا انگلیسی) به زبان مقصد (مثلا فارسی) است و در اصطلاح محل کار مترجم شناخته ‌می‌شود که در آنجا به ترجمه تخصصی و عمومی می‌پردازند و علاوه بر آن کارهایی مثل ترجمه فیلم‌، کنفرانس، صوت و ... رو انجام میدهند.

دارالترجمه های رسمی در شیراز

دارالترجمه یکی از مهمترین مراکز برای ترجمه کردن انواع متون به زبان های مختلف می باشد. به دلیل وجود زبان های مختلف هر کشور، بعضی اوقات نیاز است تا متن ها به صورت دقیق ترجمه شوند.

دارالترجمه یا دفتر ترجمه رسمی سازمان یا موسسه‌ای است که وظیفه عمده آن برگرداندن متون از زبان مبدأ به زبان مقصد است. دارالترجمه محل کسب و کار مترجم است. همان گونه که ترجمه گستره وسیعی از فعالیت‌ها را پوشش می‌دهد حوزه عمل دارالترجمه نیز روز به روز گسترده‌تر شده‌است. ترجمه متن، ترجمه شفاهی، ترجمه کنفرانس، ترجمه فیلم و نوار از جمله فعالیت دیگر دارالترجمه است. مجوز دارالترجمه توسط اداره کل ترجمه رسمی تحت معاونت حقوقی قوه قضائیه صادر می‌گردد. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه دفاتر رسمی تاسیس شده اند که با عنوان دارالترجمه فعالیت می کنند. این دفاتر کاربرد بسیار زیادی برای مردم خواهند داشت که در شهرهای بزرگی مثل شیراز، فعالیت آنها بیشتر به چشم می خورد.

به همین دلیل وبسایت کارشد سعی بر این دارد تا شما عزیزان همشهری را با دارالترجمه های رسمی در شیراز بیشتر آشنا کند.

منابع: