بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

لوازم یدکی در شیراز

لوازم یدکی

خودرو مانند هر وسیله دیگری ممکن است به دلایل مختلفی اعم از خرابی،  تصادف، ضربه و مشکلات فنی دچار آسیب و خرابی شود.

طوری‌که قطعات آن نیاز به تعویض و تعمیر نیاز داشته باشند. لوازم یدکی به قطعات و لوازمی گفته می‌شود که در زمان خرابی قطعات اصلی خودرو جایگزین آن‌ها می‌شود تا خودرو بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. لوازم یدکی باید متناسب با نوع و مدل خودرو باشد و همین‌طور مخصوص کارخانه یا زیر مجموعه‌های همان کارخانه خودروسازی باشند.

چرا که با توجه به اهمیت لوازم یدکی، بسیاری از مجموعه‌ها لوازم یدکی جعلی و تقلبی تولید می‌کنند که معمولا استفاده از این لوازم یدکی‌ها نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو نمی‌شود بلکه در کارکرد دیگر قطعات نیز تاثیر مخربی می‌گذارد.

یکی از صنایع مهمی که در کشور از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که صنعت خودروسازی می‌باشد؛ صنعت خودروسازی در سراسر جهان از صنعت‌های بزرگ و گسترده محسوب می‌شود.

با توجه به این نکته باید در نظر داشت که کارخانجات بزرگ فعالیت‌های زیادی را در رابطه با صنعت خودروسازی انجام می‌دهند و خدمات و محصولات خود را به تمامی نقاط جهان ارسال می‌کنند.

بنابراین بسیاری از کشورهای جهان از این صنعت بزرگ و مهم و سودآور برخوردار هستند صنعت خودروسازی یکی از صنایع بسیار سودآور و از نظر اقتصادی برای بسیاری از کشورها از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صنعت خودروسازی باید این موضوع را در نظر داشت که کیفیت خدمات و قیمت در آن بسیار متفاوت خواهد بود و بستگی به شرایط ساخت آن خواهد داشت.

برخی از کشورها صنایع خودروسازی بسیار مهمی را دارند و از برندهای متفاوتی برخوردار هستند.

بنابراین کیفیت خدمات و همین طور قیمتی که برای خود را در نظر می‌گیرد با توجه به امکاناتی که برای آن در نظر گرفته می‌شود دارای هزینه‌های خاص و مختلف است.

با توجه به این مطالب لوازم لوازم یدکی یکی از عنصر‌هایی است که یک برای عملکرد خود را بسیار مهم می‌باشد. هنگامی که در خودرو باید قطعات آن تعریف شود از لوازم یدکی ماشین استفاده می‌شود، لوازم یدکی در بیشتر موارد برای تعویض قطعات خودرو به کار برده می‌شود.
با این حال باید دانست که لوازم یدکی چیست و چه فاکتورها و کاربرد‌هایی برای آن‌ها وجود دارد.

یکی از مهم ترین نکته هایی که رابطه مستقیمی با عملکرد خودرو دارد لوازم یدکی خودرو می باشد. به همین علت بسیاری از کارخانه های خودرو سازی لوازم یدکی خودرو را نیز تولید می کنند تا در هنگام خرابی و یا تصادف که قطعات خودرو خراب می شوند و نیاز به تعویض دارند به راحتی بتوان آن را تعویض کرد و از رانندگی با خودرو لذت برد.

اما برخی از افراد هستند که به لوازم یدکی خودرو اهمیت نمی دهند و این کار موجب می شود تا خودرو دچار برخی از مشکلات شود و مثل روز اول کار نکند.

لوازم یدکی در شیراز

همه خودروهایی که ما از آنها استفاده می کنیم، ممکن است به دلایل مختلف مانند خرابی، پوسیدگی، تعمیر، تصادف و ... به لوازمی نیاز داشته باشند که جایگزین لوازم اصلی شوند و خودرو دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

هنگامیکه می خواهید برای خرید لوازم یدکی خودرو اقدام کنید، بایستی به این نکته توجه کنید که لوازم یدکی حتما متناسب با نوع و مدل خودرو شما باشد تا کارایی لازم را ارائه دهد.

برچسب هایی که بر روی لوازم یدکی چسبانده می شود، نشان دهنده اصلی بودن آن قطعات خواهند بود که بایستی حتما توسط آن شرکت خودرو سازی و یا شرکت های زیر مجموعه آن ساخته شده باشد.

علاوه بر برچسب هایی که بر روی قطعات لوازم یدکی چسبانده می شود و نشان دهنده اصل بودن آن است، شما می توانید پس از خرید از این لوازم را به تعمیرگاه های معتبر نشان دهید تا در اصلی یا تقلبی بودن آنها، شما را راهنمایی کنند.

از جمله خودروهای معروف که توسط شرکت های ایرانی ساخته شده و لوازم یدکی آنها را بایستی از نمایندگی های معتبر خریداری کرد، عبارتند از:

  • نیسان
  • پراید
  • مزدا
  • پژو
  • سمند
  • 206
  • وانت

البته تعداد خودروهایی که در ایران توسط شرکت های خودرو سازی تولید می شوند، بسیار زیاد است که در بالا تعدادی از آنها را بیان کردیم.

خودروهای خارجی نیز قطعا به لوازم یدکی نیاز پیدا خواهند کرد که برای خرید لوازم یدکی آنها بایستی به نمایندگی های مجاز که در شهرتان فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

یکی از شهرهای ایران که به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب آن، شما می توانید به راحتی لوازم یدکی خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید، شهر شیراز است.

فروشگاه های لوازم یدکی در شیراز تعدادشان بسیار زیاد بوده و برای خرید انواع لوازم یدکی اتومبیل های ایرانی یا خارجی قطعا دغدغه ای نخواهید داشت.

به صورت کلی لوازم یدکی به سه دسته قطعات بدنه، جلوبندی و گیربکس تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها زیر مجموعه بسیار زیادی دارند.

این لوازم در خوردوهای مختلف متفاوت است و بایستی با توجه به اتومبیل خود برای خرید آنها اقدام نمایید تا به خوبی کار کنند.

وبسایت کارشد لیست فروشگاه های لوازم یدکی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات و محصولات آنها را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه آن فروشگاه، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

آموزشگاه منبت کاری در شیراز

آموزشگاه منبت کاری

منبت یکی از هنرها و صنایع دستی است. در این هنر نقش‌ها به صورت نقش برجسته روی زمینه کار قرار می‌گیرند. منبت‌کاری چوب یکی از شاخه‌های منبت‌کاری است و بیشتر به صورت کنده کاری روی چوب اجرا می‌شود. شهر ملایر به عنوان پایتخت جهانی منبت در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده و ثبت جهانی آن در آستانه اعلام است. این شهر با بیش از ۵۰۰۰ کارگاه و ۲۰۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم تولید۲۰٪ منبت ایران را برعهده داشته و یکی از صادرکننده‌های منبت به آسیا به ویژه عراق و حاشیه خلیج فارس است، اما بزرگترین تولیدکننده مصنوعات چوبی در ایران نیست. بلکه به ترتیب استانهای قم(۴۰درصد) وتهران(۳۰درصد) بیشترین تولید در زمینه منبت ومصنوعات چوبی را دارا هستند. شهرهای اراک، اصفهان، بروجرد، گلپایگان وآباده هم تولیدات زیادی در این رشته دارند. (منبع: ویکی پدیا)

حتما شما هم نقوش زیبا، برجسته و چشم نواز روی چوب را دیده‌اید و تحت تاثیر زیبایی آن قرار گرفته اید؛ این هنر شاخص که منبت کاری نام دارد، یکی از شاخه‌های صنایع دستی به شمار می‌رود و در ایران سابقه‌ای طولانی دارد.

منبت کار با ترکیب هنر و خلاقیت نقوشی برجسته روی چوب ایجاد کرده که زیبایی چوب را چندین برابر می‌کند.

در ابتدا از منبت کاری تنها برای ایجاد طرح گل و گیاه روی سنگ و چوب استفاده می‌شد و به همین خاطر این هنر را منبت کاری (به معنای روییدن) نامیدند.

ریشه هنر منبت کاری به زمانی که انسان برای اولین بار فلز و ساخت ابزار را کشف کرد باز می‌گردد.

چوب جاذب آب بوده و در برابر حشرات و قارچ ‌ها آسیپ‌پذیر است به همین جهت اطلاع دقیقی از قدمت منبت کاری روی در دسترس نیست.

بعضی مورخان و باستان شناسان قدمت این هنر را در ایران به قبل از پادشاهان ساسانی نسبت می‌دهند اما آثار و مدارک موجود حاکی از آن است که قدمت این هنر به 1500 سال پیش برمی‌گردد.

منبت کاری برجسته (کنده کاری) هنری بسیار جذاب است. چوبی که برای حکاکی استفاده می شود در همه جا در دسترس است و فضای کاری کمی نیاز است. نتایج می توانند سریعا بدست آمده و مهمتر اینکه اثر نهایی به آسانی قابل نمایش است که در همین راستا آموزشگاه منبت کاری امکان برگزاری نمایشگاه انفرادی و گروهی از آثار هنرجویان در انتهای دوره های منبت کاری را فراهم می کنند. در حقیقت منبت کاری برجسته شبیه به رنگ آمیزی با آبرنگ است. بسیاری از افراد نقاشی کشیدن را با آب رنگ شروع می کنند زیرا راحتر و پاک کردنش آسان تر است. با کمی تجربه و مطالعه پی می برید که نقاشی آبرنگ سخت ترین نوع نقاشی است. منبت کاری ابتدایی می تواند بسیار موفقیت آمیز باشد با این حال حرفه ای شدن در این زمینه مدت زمان بیشتری طول می کشد.

آموزشگاه منبت کاری در شیراز

منبت گل و مرغ ملایر به عنوان یکی از کهن‌ترین سبک‌های منبت ایران است. اما منبت ملایر بیشتر در عرصه ی مبل است اما شهر هایی مانند گلپایگان و آباده در عرصه ی تابلو ،قاب و منبت های تزئینی دیگر است. منبت گلپایگان نیز قدمتی حدود ۸۰۰ ساله دارد و هم اکنون هم استاد های ماهر در این شهر فعالیت می کنند. شهر ملایر در سال ۱۳۹۱ به عنوان شهر ملی منبت و پایتخت مبل و منبت ایران در لیست شهرهای صنایع‌دستی کشور ثبت شده‌است و جهانی شدن این هنر در دست بررسی می‌باشد. (منبع: ویکی پدیا)

در منبت کاری بایستی از خلاقیت بالایی برخوردار بوده و دستان شما بسیار هنرمند و ماهر باشد تا برجستگی ها و کنده کاری های بر روی چوب را به خوبی نمایان سازید.

اصلی ترین ماده ای که در منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرد، چوب است. چوب گردو، چوب چنارف نارون، شمشاد و گلابی از جمله چوب هایی است که در منبت کاری بیشترین کاربرد را دارد.

فشردگی و استحکام چوب در منبت کاری حرف اول را می زند، زیرا در این هنر اگر از چوب های نرم استفاده شود، در هنگام کنده کاری و حکاکی طرح دلخواه بدست نخواهد آمد.

به هر حال منبت کاری هنری است که تکنیک های به خصوصی دارد و اگر می خواهید آن را به صورت حرفه ای آموزش ببینید، بایستی به یک آموزشگاه معتبر مراجعه کنید تا زیر نظر اساتید بادانش تعلیم داده شوید.

شهر شیراز از جمله شهرهایی است که مردمان آن برای هنرهای مختلف ارزش زیادی قائل هستند و آموزشگاه های منبت کاری در شیراز نیز تعدادشان کم نیست.

جالب است بدانید که هنر منبت کاری به سه دسته پیکرتراشی، حکاکی و برجسته نمایی تقسیم بندی می شود. از جمله مهمترین ابزار مورد استفاده در آن نیز می توان به میز منبت، گیره، گیره نجاری، مغار، سوهان آهنی و ... اشاره نمود.

به هر حال تکنیک های مختلفی در هنر منبت کاری مورد استفاده قرار می گیرد که بایستی با آنها بیشتر آشنا شوید و توسط یک استاد ماهر آموزش ببینید.

افرادی که ذهن خلاقی داشته و دستان آنها توانایی کنده کاری و حکاکی بر روی چوب را دارند، در این هنر بسیار موفق خواهند شد. منبت کاری دوره های مختلفی دارد و با تمرین در این هنر و گذراندن دوره های آموزشی، می توانید به یک منبت کار ماهر تبدیل شوید.

پیشنهاد ما به افرادی که می خواهند منبت کاری را یاد بگیرند این است که اگر استعداد، علاقه، صبر و تمرین در این هنر را می توانند داشته باشند، هر چه سریع تر برای یادگیری آن اقدام نمایند.

آموزشگاه منبت کاری در شیراز نیز به شما مردمان این شهر کمک خواهد کرد تا در آن حرفه ای شوید و روز به روز پیشرفت کنید. البته توجه داشته باشید که اگر در نقاشی و هنرهای تجسمی دستی دارید و آموزش دیده اید، در هنر منبت کاری نیز بدون شک موفق خواهید شد.

وبسایت کارشد لیستی از آموزشگاه های منبت کاری را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست آموزشگاه ها قرار دارد، آموزشگاه های منبت کاری را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات آموزشگاهی را دارید، میتوانید در لیست آموزشگاه ها با مراجعه به صفحه آن آموزشگاه، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

با استفاده از قسمت جستجو نیز که در بالای لیست آموزشگاه ها قرار دارد، آموزشگاه های هنری و منبت کاری را بر اساس اسم یا محله و خیابان مورد نظر جستجو نمایید.

آیا تا به حال برای آموزش منبت کاری در شیراز اقدام کرده اید؟ به نظر شما کدام آموزشگاه آموزش های خوبی به هنرجویان ارائه می دهد؟ شما می توانید نظرات خودتان را وبسایت کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. visual-arts-cork.com