بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

خوابگاه های دخترانه شیراز

خوابگاه های دخترانه

خوابگاه دانشجوئی با مدیریت دانشگاه و برای اسکان دانشجویان کار می‌کند. دانشجویان متقاضی سکونت در خوابگاه، در طول تحصیل به صورت فردی یا گروهی، تمام یا بخشی از دوران تحصیلی خود را در خوابگاه می‌گذرانند. خوابگاه ‌های دانشجئوی برای اقامت دانشجویان در در پردیس دانشگاه یا در بیرون از محیط دانشگاه طراحی و ساخته می‌شوند. اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجوئی می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد. (منبع: ویکی پدیا)

شاید مهمترین نکته قابل توجه در این دسته از خوابگاه های دخترانه که به طور همزمان به پذیرش دانشجویان و غیر دانشجویان می‌پردازند، همین ناهمگونی شرایط زندگی باشد.

برخی از خوابگاه‌ های دخترانه خصوصی که صرفأ به پذیرش دانشجویان اقدام می‌کنند، این ناهمگونی را در شرایط خود ندارند.

اما در اکثر خوابگاه‌ های دخترانه این شرایط وجود دارد. تطبیق دادن ساکنین با شرایط خوابگاه‌های ناهمگون دانشجویی و یا خصوصی، می‌تواند موجب حفظ آرامش و لذت بردن از زندگی در اقامتگاه دخترانه شود.

آن دسته از متقاضیانی که دنبال خوابگاه دانشجویی یا اقامتگاه دخترانه مجزا هستند و توانایی کنار آمدن با اختلافات سنی و روانی با دیگر هم اتاقی های خود را ندارند، بهتر است در این دسته از خوابگاه ها اقامت نداشته باشند.

زیرا علاوه بر اینکه نمی‌توانند از آن محیط لذت ببرند، شرایط را برای دیگر هم اتاقی های خود نیز سخت تر می‌کنند.

امروزه اقامتگاه دخترانه در نزدیکی دانشگاه‌ های بزرگ و یا مرکز شهر که رفت و آمد برای محل کار باشد بیشتر است تا افراد بتوانند بدون دردسر به محل کار یا دانشگاه رفت و آمد کنند.

تهیه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی برای زندگی در شهرهای شلوغ است که امروزه اکثر افراد برای تحصیل و یافتن شغل مناسب به این شهر مهاجرت می‌کنند.

اکثر افرادی که اقدام به اجاره منزل می‌کنند کسانی هستند که به قصد کار دائم به شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند اما برخی افراد برای تحصیل یا پیدا کردن شغل مناسب به شهرهای بزرگ سفر کرده اند.

به طور طبیعی شرایط تحصیلی در دانشگاه‌ ها و همچنین شرایط کاری در شرکت ها، محدودیت هایی را در انتخاب اقامتگاه بانوان مناسب ایجاد می‌کند.

یکی از این محدودیت‌ها، تداخل های موجود در بین زمان کاری و ساعات مربوط به ورود و خروج خوابگاه است.

به طور کلی بزرگترین مزیتی که اقامتگاه ‌های اجاره ای در مقایسه با خوابگاه های خصوصی دانشجویی دارا هستند، آزادی در زمان های مربوط به رفت و آمد است.

اگرچه اکثر خوابگاه های دخترانه خصوصی با ارائه مدارک معتبر مبنی بر طولانی شدن ساعات کاری و کلاس‌ها، محدودیتی را برای رفت و آمد ساکنین تعیین نمی‌کنند، اما برخی از خوابگاه‌ ها، پانسیون‌ها و اقامتگاه‌ها قوانین سختگیرانه ای برای ساعات ورود و خروج ساکنین وضع کرده اند.

خوابگاه های دخترانه شیراز

خوابگاه (به انگلیسی: dormitory) یا لیلیه (به فارسی افغانستان) نوعی مکان اقامتی است که معمولاً برای اقامت گروه بزرگی از افراد مرتبط با هم یا هم‌صنف طراحی می‌شود. خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدرسه‌های شبانه‌روزی رواج بیشتری دارند. پادگان‌های نظامی، مجتمع‌های ورزشی، ادارات و شرکت‌های بزرگ نیز به‌طور معمول دارای امکانات اقامتی و خوابگاهی هستند. (منبع: ویکی پدیا)

همگی تا حدودی با خوابگاه و شرایط آنها آشنایی داریم، در واقع خوابگاه مکانی است برای کسانیکه در شهری دور از محل زندگی خود کار یا تحصیل می کنند.

در واقع وجود خوابگاه ها بسیار به افراد کمک کرده است تا در هزینه ها صرفه جویی شود و در عین حال امنیت را برای افرادی که دور از شهر خود و خانواده خود هستند، بوجود می آورد. این مسئله هم برای دختران و هم برای پسران صدق می کند و مهم است که اطلاعات بیشتری از خوابگاه ها کسب کنند.

شهر شیراز هم به دلیل آنکه یکی از شهرهای مهم دانشجویی است و دارای یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه ها است؛ خوابگاه های بسیاری را در خود جای داده است.

وبسایت کارشد قصد دارد تا شما عزیزان را بیشتر با خوابگاه های دخترانه شیراز آشنا کند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. smithsonianmag.com

کت و شلوار در شیراز

کت و شلوار

کت و شلوار یا در فارسی افغانستان دِریشی مجموعه‌ای از البسه است که از یک نوع پارچه ساخته می‌شوند، و معمولاً اقلاً از یک کت و یک شلوار تشکیل می‌شود. کت شلوار بیزنس که منشأ آن بریتانیاست رایج‌ترین نوع کت شلوار غربی است. کت شلوار را به‌طور سنتی اغلب با یک پیراهن یقه دار و یک کراوات می‌پوشند. (منبع: ویکی پدیا)

امروزه ‌‌بیشتر مردمان جهان، پوشاک کهن خود را به دلیل دست و پاگیر بودن کنار گذاشته‌اند و اکنون پوشاکی را بر تن می‌کنند که هم زیبا و هم راحت باشد.

با وجود این، برخی از پوشاک‌ کهن به دلیل آن که در همان روزگاران کهن دو ویژگی زیبایی و راحتی را با خود داشته‌اند همچنان ماندگار شده‌اند و خواهان دارند.

در این میان یکی از پوشاک‌های کهن ایرانی، یعنی کت و شلوار، نه تنها تا روزگار ما برجای مانده بلکه تبدیل به پوشاکی جهانی شده است و در بیشتر همایش‌های سیاسی، ورزشی، علمی و فرهنگی، پوشاک رسمی به شمار می‌آید.

تعداد کت و شلوارهای کمد یک آقا هیچ وقت با تعداد لباس‌های رسمی کمد یک خانم قابل مقایسه نیست؛ زود قضاوت نکنید، این موضوع چندان ربطی به علاقه خانم‌ها به خرید و بیزاری آقایان از این اتفاق ندارد.

هر خانم یا آقایی حتی یک بار برای خرید کت و شلوار مردانه وقت گذاشته باشد، می‌داند یکی از سخت‌ترین خریدهای ممکن است، آن‌قدر که حوصله خریدار سر می‌رود و کلافه به انتخابی نه‌چندان مناسب تن می‌دهد. خرید کت و شلوار مردانه اصولی دارد که اگر بدانید قطعا خرید راحت‌تری خواهید داشت.

هنگام خرید کت و شلوار هیچ ‌وقت نباید شلوار را معیار قرار دهید. اگر شلوار به تن شما خوب و بی‌عیب باشد، دلیل خوش‌پوش بودن کت نیست.

ازسوی دیگر امکان دخل و تصرف، تنگ یا گشاد کردن شلوار به‌مراتب راحت‌تر از کت است، به همین دلیل با انتخاب کت شروع کنید و در مرحله بعد سراغ شلوار بروید.

انتخاب کت و شلوار آقایان می تواند فریبنده باشد. اگر دلیلی برای پوشیدن مکرر یک لباس ندارید، شاید نمی دانید که چه لباسی پس از پوشیدن به شما می آید.

برخی ها تصور می کنند که تا وقتی که دکمه را می بندند و آن را به راحتی می کشند، فرآیند پوشیدن لباس اتفاق می افتد.

با این وجود، واقعیت نشان می دهد که چیزهایی فراتر از صرف پوشیدن کت و شلوار وجود دارد. ابتدا باید یکی را امتحان کنید.

قطعاً نمی خواهید که کت و شلوار خیلی تنگی بر تن کنید، چون امکان حرکت آزادانه را از شما می گیرد. از سوی دیگر، کت و شلوار بزرگتر شما را بزرگ و غیرجذاب نشان می دهد.

کت و شلوار در شیراز

کت و شلوار همیشه جزو علایق یک مرد به حساب می آید زیرا همه آقایان وقتی کت و شلوار به تن می کنند بسیار حس خوبی به آنها دست می دهد.

فرم کت و شلوارها با هم بسیار متفاوت می باشد و در هنگام پرو کردن آنها ممکن است به این موضوع پی برده باشید که بعضی از کت و شلوارها بیشتر روی بدن شما خود نمایی می کند؛ دلیل آن این است که هر کت و شلواری مدل و شخصیت متفاوتی داشته و برای تیپ های بدنی مختلف طراحی می گردد.

اما به طور کلی، مدل های کت و شلوار به سه دسته زیر تقسیم بندی می شود:

  1. انگلیسی: این تیپ کت و شلوار در واقع الهام گرفته از لباس های نظامی کشور انگلستان می باشد، به همین دلیل رسمی ترین نوع کت و شلوار به حساب می آید. استفاده از پارچه های ضخیم و محکم در کت آن باعث شده تا این نوع بسیار گرم تر از سایر کت و شلوارها باشد. کت های انگلیسی معمولا در پشت آنها دو چاک وجود دارد.
  2. ایتالیایی: کت و شلوار های ایتالیایی بر خلاف نوع انگلیسی، کاملا راحت و سبک بوده و برای مراسم های غیر رسمی طراحی شده است. نوع ایتالیایی کاملا مدرن بوده و به بدن می چسبد؛ استفاده از این نوع کت و شلوار برای آقایان ورزشکار، لاغر و قد بلند بسیار توصیه می شود.
  3. آمریکایی: از این نوع کت و شلوار می توان در تمامی مراسم ها استفاده نمود زیرا این نوع کت و شلوار ترکیبی از مدل های انگلیسی و ایتالیایی می باشد که در آن راحتی مدل ایتالیایی و رسمی بودن مدل انگلیسی مشاهده می شود. طراحی گشادتر و استفاده از جزئیات کمتر در دوخت آن از ویژگی های کت و شلوار آمریکایی است. استفاده از آن برای افراد درشت هیکل و افرادی که اضافه وزن دارند، توصیه می شود.

نکته ای که شاید کمتر کسی به آن توجه نماید واحد بین کت و شلوار است که به آن دراپ می گویند. دراپ اختلاف بین سایز شلوار و سایز کت می باشد. در کت و شلوار های آمریکایی معمولا از دراپ 6 استفاده می شود و در آن سایز کت از سایز شلوار بزرگتر است و معمولا دراپ کت و شلوار های اروپایی دیگر 7 می باشد.

کت و شلوار در شیراز نیز مانند تمام شهرها برای آقایان بسیار محبوب بوده و شما عزیزان بایستی هنگام خرید آن، به انواع آن توجه ویژه ای نمایید تا بهترین انتخاب را نسبت به سلیقه و تیپ بدنی خود داشته باشید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. montagio.com.au