بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

زالو درمانی در شیراز

زالو درمانی

در زالو درمانی با استفاده از زالو برای درمان برخی بیماری‌ها مانند خون‌رسانی دوباره به مناطقی از بدن که عروق وریدی آسیب دیده یا بسته شده‌اند، استفاده می‌گردد. چنان‌که گزارش شده زالو درمانی ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر انجام می‌شد. زالو درمانی در ایران، مصر، روم و یانام و بعدها در اروپا رواج پیدا کرد. (منبع: ویکی پدیا)

زالو نوعی کرم حلقوی است، حیوانی از گروه کرم های آبزی و از راسته آرواره داران می باشد این حیوان قابلیت انقباض و انبساط فراوان دارد.

طول بدن زالو بین 2 تا 15 سانتی متر است ( زالو های درمانی ) البته بزرگتر هم هستند که برای درمان خوب نیستند زالو دو سر دارد یک سر آن دهان است که از سه فک تشکیل شده که تعداد زیادی دندان دارد (نظر ویکی پدیا هر فک 100 عدد دندان دارد که با توجه به سه فک می شود 300 عدد دندان) و سر دیگر آن بادکش است که بدن خود را با آن نگه می دارد  وقتی زالو روی ناحیه ای از بدن قرار گیرد به آن نقطه محکم می چسبد یعنی با سه فک و دندان های زیاد آن قسمت را می گیرد کندن آن از بدن سخت است مگر روی آن نمک بریزیم  تا جدا شود در غیر این صورت اگر روی پنجه پا باشد بین یک تا پنج ساعت طول می کشد تا از آن قسمت جدا شود هر جه مشکلات آن نقطه از بدن  بیشتر باشد یعنی  گرفتگی عروق در آن منطقه بیشتر باشد زمان بیشتری طول می کشد تا زالو از آن نقطه جدا شود وقتی جدا شد از آن نقطه  خونریری داریم این بخاطر همان هیرودین است که چندین برابر وارفارین قدرت رقیق کنندگی دارد که روی آن زرچوبه و یا آرد باقالی و یا پنبه سوخته می گذاریم تا جلوی خونریزی ان گرفته شود بعد از یک روز  معمولا خونریزی متوقف می شود و جای سه تا فک زالو تا چند روز روی بدن می ماند .

زالو درمانی چیست؟
زالو درمانی هزاران سال پیش برای درمان اختلالات سیستم عصبی، مشکلات دندان، بیماری‌های پوستی و عفونت‌ها استفاده می‌شد. امروزه علاوه بر این موارد، زالو درمانی بعد از انواع جراحی پلاستیک و دیگر جراحی‌های میکروسکوپی استفاده می‌شود.

زیرا زالو در بزاق خود ماده آنتی کوآگولان ضد انعقادی ترشح می‌کند که از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کرده و باعث بهبود گردش خون می‌شود. جریان خون بهتر باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. برخی اوقات زالو درمانی بهترین راه حل جایگزین برای درمان بیماری‌هاست و حتی گاهی از درمان‌های دارویی هم بهتر عمل می‌کند.

به دلیل اثرات شفابخش زالو درمانی بر بدن انسان، این درمان سنتی محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. در حال حاضر، زالو درمانی به دلیل ساده بودن انجام آن و کم هزینه بودن مورد توجه قرار گرفته است.

زالوهای مورداستفاده در پزشکی، سه آرواره و ردیف‌های کوچکی از دندان دارند. آنها با دندان‌هایشان به درون پوست فرد نفوذ کرده و به‌وسیله بزاق دهان‌شان، ضدانعقاد‌های خون را وارد بدن او می‌کنند. این کار باعث رقیق شدن خون در این ناحیه می‌شود. در این مرحله، به زالو اجازه داده می‌شود تا به‌مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه خون فرد تحت درمان را بمکد. در این مدت هر زالو می‌تواند حدود ۱۵ میلی‌لیتر‌ خون بمکد. زالوهای مناسب در پزشکی معمولا در مجارستان یا سوئد یافت می‌شوند.

زالو درمانی در شیراز

حکیم جرجانی در کتاب سوم ذخیره خوارزمشاهی اشاره ای به نحوه استعمال زالو و جایگاه درمانی آن کرده منفعت زالواندازی را بیشتر در بیماری های پوستی می داند و معتقد است ابتدا باید تن را با فصد و مسهل پاکیزه کرد و سپس زالو انداخت. (منبع: ویکی پدیا)

شاید تا به حال شنیده باشید که زالو درمانی معجزه می کند؛ واقعیت این است که در درمان بسیاری از بیماری ها، استفاده از زالودرمانی واقعا معجزه می کند.

زالو درمانی روشی سنتی است که از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته و زالوها را در قسمت های مختلف بدن می گذاشتند و با مکیدن خون توسط آنها، بسیاری از بیماری های درمان میشده است.

زالودرمانی امروزه پیشرفت بسیار زیادی داشته و با تحقیقاتی که بر روی آن انجام شده است، کاربردهای درمانی آن بیشتر هم شده است.
از جمله موارد و بیماری هایی که بوسیله زالودرمانی قابل درمان است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان اختلالات سیستم عصبی
  • مشکلات دندان
  • بیماری های پوستی
  • عفونت ها
  • فشار خون
  • رگ های واریسی
  • هموروئید
  • مشکلات پوستی
  • آرتروز
  • التهاب مفاصل
  • درمان بیماران دیابتی، بیماران قلبی و درمان سرطان
  • درمان ریزش مو
  • مورد استفاده برای بعد از انواع جراحی پلاستیک و دیگر جراحی های میکروسکوپی

کاربردهای زالودرمانی بسیار زیاد است و امروزه توسط بسیاری از پزشکان متخصص برای بیماران مختلف تجویز می شود. کاندید مناسب برای زالودرمانی افرادی هستند که به نوعی درگیر بیماری های بالا می باشند.

شهر شیراز یکی از شهرهایی است که علاوه بر پزشکان متخصص زالودرمانی، کلینیک ها و مراکز بسیار مجهزی دارد که شما به راحتی می توانید برای انجام زالو درمانی در شیراز اقدام کنید. فقط کافیست ابتدا توسط پزشک متخصص معاینه شوید و بهترین راه حل درمانی برای شما تجویز شود.

مراحل زالودرمانی بایستی زیر نظر پزشک متخصص انجام شود و معمولا در مدت زمان 15 الی 45 دقیقه به طول می انجامد. هر زالو در مدت زمانی که روی پوست بدن بیمار قرار می گیرد، معمولا 15 میلی لیتر خون میمکد.

تمام شرایط و کاندیدهای مناسب برای زالودرمانی توسط پزشک شما تشخیص داده خواهد شد، اما افراد کم خون، سالمندان بالای 60 سال، کودکان زیر 18 سال، زنان باردار و بیمارانی که لخته خون دارند، کاندید مناسبی برای انجام زالودرمانی نیستند و قبل از هر گونه اقدامی برای زالودرمانی بایستی با پزشک متخصص مشورت کنند.

یکی از مهمترین فواید و خاصیت های زالودرمانی، در موارد آرایشی و زیبایی است. درمان ریزش مو، حفاظت بافت نرم و بهبود جای عمل جراحی در مواردی چون پوست بینی، پیشانی، سینه، گونه، انگشتان پا و دست و ... بسیار مفید است.

به هر حال شما همشهری های عزیز که به دنبال کلینیک زالو درمانی در شیراز هستید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا با کلینیک های بسیار زیادی رو به رو خواهید بود و این شهر پزشکان بسیار خوبی در زمینه زالو درمانی دارد.

وبسایت کارشد لیستی از مراکز و پزشکان زالودرمانی را تهیه کرده است که شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای این لیست قرار دارد، آنها را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

همچنین شما عزیزان در صورتی که تجربه استفاده از خدمات آنها را دارید، می توانید در این لیست با مراجعه به صفحه هر مرکز، کلینیک و یا پزشک متخصص زالودرمانی، در بخش نظرات تجربیات خود را با دیگر کاربران عزیز کارشد به اشتراک بگذارید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. bjoms.com