بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

داروخانه های شیراز

داروخانه ها

داروخانه، دواخانه، یا دِراگ اِستور (به انگلیسی: Drugstore) یک فروشگاه خرده‌فروشی است که دارو، محصولات بهداشتی و آرایشی، و تجهیزات پزشکی ساده و جانبی به فروش می‌رساند. در صورتی‌که داروی مورد نیاز خطرناک باشد یا استفاده از آن نیاز به نظر پزشک داشته باشد، داروخانه حتماً از مشتری نسخه پزشک را درخواست می‌کند.(منبع: ویکی پدیا)

نتایج بررسی های انستیتو ایمنی داروی آمریکا نشان داده از هر سه بیمار، دو نفر همراه نسخه ای که پزشک در آن دارو تجویز کرده از مطب خارج می شوند.

دکتر استوارت فیلدمن، داروساز و صاحب داروخانه می گوید:" بسیاری از مردم معتقدند مصرف دارو بهترین راه حل برای درمان بیماری ها است، اما به روش های بهتر درمان توجه نمی کنند."

بر اساس قوانین آمریکا، داروسازها موظف اند به بیماران مشاوره و به سوالات آنها پاسخ دهند. اگر داروسازتان مشغول کار بود و به سوالات تان پاسخ نداد به داروخانه دیگری مراجعه کنید.

بسیاری از داروخانه ها به زنجیره ای از داروخانه ها تعلق دارند.

داروخانه ها، داروسازان و سایر افرادی که در زمینه دارو و استفاده از آن آموزش دیده اند را استخدام می کنند.

افرادی که در داروخانه کار می کنند می توانند در یافتن داروهای مناسب و سایر اجناسی که مورد نیاز ما است به ما کمک کنند.

آنها می توانند راهنمایی های خوبی راجع به معالجه بیماری های جزئی و داروهای پیشگیری کننده ارائه دهند.

در یک داروخانه می توان موارد زیر را تهیه کرد:

  • انواع داروها
  • ویتامین ها
  • کرم های مختلف
  • وسایل ضد بارداری
  • تست های بارداری
  • داروها و وسایل گوناگون برای معالجه بریدگی ها، جراحات و زخم ها
  • لوازم بهداشتی و آرایشی

امروزه، به ماهیت حقیقی بهداشت و سلامت توجه زیادی می شود. ما دانش و اطلاعات زیادی راجع به رابطه بین آنچه می خوریم، شیوه زندگی و سلامت داریم.

همچنین مجموعه گسترده ای از داروها و معالجات وجود دارد که می توانند یا بیماری ها را مداوا کنند و یا تحمل آنها را آسان تر کنند.

همواره داروهای جدیدی ساخته می شود و اغلب بیماری هایی که قبلاً هیچ درمانی برای آنها وجود نداشت امروزه قابل درمان هستند. یک نمونه از این بیماری ها سرطان است.

داروخانه های شیراز

قطعا هر کسی تا بحال چندین بار به داروخانه مراجعه کرده است و می داند چه چیزهایی را می تواند از آنجا تهیه کند. در واقع داروخانه یک فروشگاه خرده فروشی می باشد که شما میتوانید دارو، وسایل آرایشی و بهداشتی و همچنین تجهیزات پزشکی کوچک را از آنجا خریداری کنید. (منبع: ویکی پدیا)

همه ما تا به حال یک بار به داروخانه مراجعه کرده ایم، زیرا علاوه بر دارو می توانیم بسیاری از نیازهای آرایشی و بهداشتی خود را در آن تهیه کنیم. در واقع حتی خرید لوزام آرایشی و بهداشتی بهتر است که از داروخانه انجام شود زیرا تمام موازین بهداشتی در آنها رعایت شده و اطمینان بیشتری از سالم بودن و معتبر بودن آن خواهید داشت.

شهر شیراز با توجه به آنکه شهری بزرگ و پرجمعیت است، انتظار می رود که داروخانه های زیادی را در خود جای داده باشد.

داروخانه ها زیر نظر یک دکتر داروساز فعالیت می کنند تا بتواند داروها را بسازد و همچنین به بیماران مشاوره لازم را دهد. همچنین در صورت وجود داروهایی حساس و خطرناک حتما نسخه پزشک را از مراجعه کننده دریافت کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید چرا نماد داروخانه مار است؟

داستان هایی در این باره وجود دارد اما یکی از آنها که بسیار مورد توجه است، این است که مار بود که شهر رُم را از بیماری طاعون نجات داد و به پاس این کار او در سر راهش جام شرابی نهادند تا از آن بنوشد و از آن پس مار نماد بهداشت و نماد داروخانه‌ها شد.

همچنین گفته می شود که ایرانیان باستان مار را نشانه سلامتی و جام را نشانه دوستی می دانستند و در محافل خود شربت در جام می ریختند و به نشانه سلامتی می نوشیدند.

شهر شیراز هم که در کادر درمان بسیار پر قدرت می باشد، قطعا داروخانه های زیادی دارد که با مراجعه به آنها می توانید نیازهای دارویی و بهداشتی خود را برطرف کنید. در واقع داروخانه های شیراز تمامی داروهای مورد نیاز و لازم را برای بیماران خود دارند.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. drugstoremuseum.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی