بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

دکتر فوق تخصص غدد در شیراز

دکتر فوق تخصص غدد

به پزشکی که در زمینه ی غدد و هورمون هایی که تولید می کنند تخصص داشته باشد، دکتر فوق تخصص غدد و متابولیسم می گویند.
این متخصص با متابولیزم یا تمام فرایندهای بیوشیمیایی سروکار دارد که باعث عملکرد صحیح بدن می شود، ازجمله نحوه ی تبدیل غذا به انرژی و رشد بدن.

ممکن است پزشک متخصص غدد و متابولیسم با کودکان یا بزرگسالان سروکار داشته باشد. اگر در زمینه درمان کودکان تخصص داشته باشد، به او متخصص غدد و متابولیسم اطفال می گویند.

پزشک متخصص غدد همان متخصص داخلی است که بمدت چهار سال در زمینه بیماریهای داخلی به تحصیل دانش و کسب مهارت پرداخته است. پزشک فوق تخصص غدد پزشکی است که بعد از طی دوره چهار ساله تخصص بیماریهای داخلی بطور خاص  بمدت دو سال دیگر در زمینه تشخیص و درمان اختلالات و بیماری های هورمونی و غدد  دانش و مهارت کافی کسب نموده است.

پزشکان متخصص غدد یا فوق تخصص غدد در زمینه تشخیص و درمان بیماریها و اختلالات زیر فعالیت دارند:

  • تیروئید
  • دیابت و بیماری قند
  • اختلالات هیپوفیز
  • اختلالات پریود و قاعدگی زنان
  • اختلالات رشد و بلوغ – کوتاهی قد پرمویی و هیرسوتیم در زنان، بلوغ زودرس ،بلوغ دیررس، کندی رشد قد
  • پرمویی و هیرسوتیم در زنان
  • اختلالات غده فوق کلیوی و ادرنال– کوشینگ
  • اختلالات کلسیم و فسفر و استخوان- پوکی استخوان و نرمی استخوان ، کمبود ویتامین D
  • اختلالات ناتوانی جنسی
  • فشار خون هورمونی
  • نازائی

دکتر فوق تخصص غدد در شیراز

اختلالات هورمونی مانند دیابت از جمله بیماری هایی است که بر روی عملکرد بدن انسان تاثیر گذار خواهد بود. اکثر این اختلالات بر روی غدد اثر می گذارند که تشخیص و درمان این نوع بیماری ها توسط متخصص غدد و متابولیسم قابل انجام است.

متابولیسم به تمام واکنش‌های شیمیایی که در ارگانیسم زنده اتفاق می‌افتد نیز اشاره دارد، از جمله گوارش و انتقال مواد به داخل و بین سلول‌های مختلف، که در اینصورت مجموعه واکنش‌های درون سلول‌ها، متابولیسم واسطه‌ای یا متابولیسم متوسط نامیده می‌شود. (منبع: ویکی پدیا)

شهرهای بزرگی مانند شیراز پزشکان مطرحی را در تمامی زمینه ها در دل خود جای داده است و با توجه به قدرت پزشکی این شهر در ایران، افراد بسیاری نیز حتی از شهرهای اطراف برای درمان بیماری خود به این شهر سفر می کنند.

در زمینه غدد و متابولیسم نیز پزشکان قابلی در شیراز فعالیت می کنند که شما برای درمان خود می توانید به آنها مراجعه نمایید. به همین دلیل وبسایت کارشد برای شما عزیزان همشهری لیست دکتر فوق تخصص غدد در شیراز را تهیه کرده است.

منابع:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی