بهترین های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

معرفی بهترین مشاغل و کسب کار های شیراز

بهترین های شیراز

معرفی بهترین شغل ها و کسب کار ها در شیراز. بهترین های شیراز همه در اینجا با مشخصات کامل مانند تلفن، آدرس و دیگر مشخصات به شما معرفی خواهد شد. شغل های خوب، معروف و برتر شیراز را در اینجا به شما معرفی خواهیم کرد.

چرخ خیاطی در شیراز

چرخ خیاطی

چرخ خیاطی یا ماشین خیاطی، در فارسی تاجیکی: ماشین دوزندگی، یک نوع ماشین است که برای دوختن پارچه، چرم، و غیره بکار می‌رود. چرخ خیاطی در دوره انقلاب صنعتی جهت کم کردن کار دستی و سرعت بخشیدن به امر تولید اختراع شد. با اختراع چرخ خیاطی از حدود سال ۱۸۷۰ تا به امروز، تغییرات بسیار زیادی در صنعت دوخت و تهیه لباس انجام شد. (منبع: ویکی پدیا)

چرخ خیاطی وسیله ای است که به منظور دوخت انواع پارچه، چرم و مواد دیگر اختراع شده است. از زمان ابداع اولین چرخ خیاطی تا به امروز پیشرفت های زیادی در این صنعت رخ داده است.

در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای یک چرخ خیاطی وجود دارد و در واقع می توان گفت در حال حاضر افراد بسیاری اقدام به خرید چرخ خیاطی می کنند.
اولین چرخ خیاطی ها مکانیکی بودند و با استفاده از نیروی دست کار می کردند. این نوع چرخ خیاطی به مانند دوخت دستی بود با این تفاوت که سرعت آن بیشتر و کیفیت دوخت آن بهتر از دوخت به صورت دستی بود.

قیمت چرخ خیاطی بسته به نوع چرخ خیاطی کاملا متفاوت است. و افراد بسیاری در حال حاضر اقدام به فروش چرخ خیاطی کرده اند و آن را به عنوان یک کسب و کار برای خود انتخاب نموده اند.

با گذشت زمان چرخ خیاطی هایی اختراع شد که با استفاده از نیروی الکتریکی فعالیت می کردند. این نوع چرخ خیاطی به سرعت جایگزین انواع مکانیکی شدند زیرا سرعت و کیفیت دوخت آنها به مراتب از چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر و بهتر بود.

چرخ خیاطی الکتریکی تا به امروز در بازار عرضه می شود و طرفداران زیادی دارد.

اما امروزه با پیشرفت علم و پیدایش تکنولوژی انواع جدید چرخ خیاطی تولید و در بازار ارائه می شوند که چرخ خیاطی کامپیوتری نام دارند.

این نوع چرخ خیاطی قابلیت اتصال به اینترنت و دریافت الگو های مختلف را به صورت آنلاین دارد. برخی از انواع چرخ خیاطی کامپیوتری قابلیت گلدوزی را نیز دارا هستند.

علاوه بر چرخ خیاطی خانگی، نوع صنعتی چرخ خیاطی نیز در بازار وجود دارد. چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای یک نوع دوخت تخصص یافته اند.
برخی از انواع این چرخ خیاطی عبارتند از چرخ خیاطی سردوز ، چرخ خیاطی راسته دوز، چرخ خیاطی میان دوز، سرکیسه دوزی و غیره.

چرخ خیاطی صنعتی در مقایسه با چرخ خیاطی خانگی بزرگتر، قدرتمند تر و تخصصی تر است.

چرخ‌های خیاطی بر اساس کاربرد به دو دسته صنعتی و خانگی طبقه‌بندی می‌شوند. چرخ خیاطی صنعتی از انواع چرخ‌هایی است که تخصصی هستند و هر دستگاه چرخ خیاطی مخصوص یک کار است.

مثلا برخی از چرخ‌های صنعتی فقط راسته‌دوزی می‌کنند و برخی دیگر فقط زیگزاگ می‌زنند. از طرفی، چرخ‌های خانگی برای استفاده خانگی است و به تجهیزات و دوخت‌های مختلفی مجهز است اما برای دوخت و دوز در حجم کم مناسب‌اند.

چرخ خیاطی خانگی بیشتر برای افرادی مناسب است که به خیاطی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند برخی از لباس‌هایشان را خودشان بدوزند یا کارهای سبک دوخت‌ودوز منزل را مثل دوخت پرده انجام دهند یا درز شکافته شده لباس‌شان را خودشان سر و سامان دهند.

اما چرخ‌های صنعتی مناسب دوخت‌های سنگین و در حجم بالاست و معمولا در محیط کارگاهی از آنها استفاده می‌شود.

چرخ خیاطی در شیراز

اولین چرخ خیاطی ساخته شخصی به نام تامیس سنت انگلیسی است. وی ماشینی در سال ۱۷۹۰ به ثبت رسانید که کارش بسیار شبیه به دوخت زنجیره‌ای بود. البته هدف از ساخت این ماشین بیشتر دوختن چیزهای چرمی بود. اما هرگز این وسیله مورد استفاده قرار نگرفت و مخترع این اثر از اختراع خود سودی نبرد. تا اینکه در سال ۱۸۳۰ یک خیاط فرانسوی فقیر که بارتلمی تیمونیه نام داشت موفق شد با ذوق و ابتکار خلاقانه خود چرخ خیاطی را بسازد که بسیار شبیه چرخهای خیاطی امروزی بود. (منبع: ویکی پدیا)

یکی از هنرهایی که امروزه بسیار طرفدار دارد؛ هنر خیاطی است. به دلیل همین استقبال هم آموزشگاه های خیاطی بسیاری تاسیس شده است که مردم می توانند برای آموزش حرفه ای در آنها نام نویسی کنند.

برای یادگیری این هنر شما حتما به چرخ خیاطی نیاز دارید تا بتوانید تمرین کنید و در آینده در این زمینه کار کنید. چرخ خیاطی وسیله ای است که خرید درست آن بر روی کار خیاط کاملا تاثیرگذار است.

چرخ خیاطی از اجزای زیر تشکیل شده‌است: (منبع: ویکی پدیا)

  • ماسوره: قرقره کوچکی است که در بخش زیرین چرخ خیاطی قرار دارد.
  • ماکو: وسیله‌ای در ماشین بافندگی است که ماسوره بر روی آن قرار می‌گیرد؛ میله‌ای در چرخ خیاطی که قرقره بر روی آن قرار می‌گیرد.
  • پدال: در بیشتر چرخ خیاطی‌ها جهت چرخاندن چرخ خیاطی به کمک نیروی برقی که به دینام وارد می‌شود چرخ را به حرکت در میاورد.

شما همشهریان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه های چرخ خیاطی در شیراز و در نظر گرفتن نیازتان، یکی از بهترین چرخ خیاطی ها را برای خود خریداری کنید.

اما لازم است برای خرید چرخ خیاطی مناسب به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • ابتدا بودجه و هزینه ای که می خواهید برای خرید چرخ خیاطی در نظر بگیرید را مشخص کنید.
  • وزن چرخ خیاطی بسیار مهم است و اگر بخواهید برای مصرف خانگی از آن استفاده کنید، بهتر است از چرخ خیاطی های سبک و با وزن متناسب استفاده نمایید.
  • چرخ خیاطی ها، تنوع دوخت دارند که در این زمینه شما باید طبق هدفتان از خرید چرخ خیاطی اقدام نمایید. اگر خیاطی را به طور حرفه ای آموزش دیده باشید، مطمئنا به خوبی می دانید که تنوع دوخت یکی از مهمترین ارکان خرید آن است.
  • ماکو چرخ خیاطی یکی از مهمترین قسمت های آن بوده و بهتر است در هنگام خرید چرخ خیاطی حتما به محل قرار گیری آن توجه نمایید.
  • اگر می خواهید به صورت حرفه ای خیاطی را انجام دهید، از چرخ خیاطی هایی استفاده کنید که از تمام برنامه های دوخت پشتیبانی کند.
  • معمولا چرخ خیاطی هایی که سرعت خوبی دارند مورد استقبال همگان قرار می گیرند، پس سرعت چرخ خیاطی را حتما جویا شوید.
  • یکی از مواردی که در خرید شما تاثیر گذار خواهد بود، گارانتی و ضمانت آن است. داشتن ضمانت برای چرخ خیاطی بسیار مهم می باشد.

اگر برای خرید می خواهید به فروشگاه چرخ خیاطی در شیراز و یا هر شهر دیگری مراجعه کنید، نکات بالا به شما کمک می کند بهترین خرید را داشته باشید.

شما عزیزان می توانید با استفاده از فیلتر "مرتب سازی" که در بالای لیست فروشگاه ها در وبسایت کارشد قرار دارد، فروشگاه های چرخ خیاطی را بر اساس میزان محبوبیت، تخفیف و ... مشاهده فرمایید.

منابع:

  1. ویکی پدیا
  2. britannica.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی